Enkele bericht bekijken
Oud 16 February 2006, 15:02   #60
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Jammer genoeg voor jou heb ik dit ook geroepen met de verhalen van Theo van Gogh. Wat betreft de satire was ik het ook niet eens met Donner. Je kunt zoiets ook niet aan banden leggen door een wet, zonder palen en perken te gaan stellen aan de vrijheid van meningsuiting en dat is iets waarop in mijn ogen niemand zit te wachten. Het gaat er dus om dat je gebruik moet maken van je puur menselijke eigenschappen redelijk denken en inlevend vermogen en dan in ziet dat je dit soort dingen misschien beter maar kan laten en je mening op een andere manier moet duidelijk maken.

Voor mij zijn die cartoons absoluut niet beledigend, daarom zou ik er dan ook absoluut geen problemen mee hebben. Ik kan me echter wel indenken dat het voor anderen misschien wèl beledigend is en dat zij (nog) niet begrijpen hoe wij er hier mee omgaan. Dit is een proces die ze wellicht nog moeten doormaken (iets wat ook enkele vooruitstrevende Moslims in Nederland al zeggen) en dat is ook iets wat je niet kan afdwingen. Als wij vinden dat wij verder in ontwikkeling zijn (dat roepen we tenminste) dan vind ik ook dat wij ons zouden moeten inleven in hun situatie, waar zij zich niet kunnen inleven in onze situatie.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden