Onderwerp: Godverdomme
Enkele bericht bekijken
Oud 26 June 2006, 20:13   #102
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik heb in ieder geval een hekel aan dat soort gedrag. Ik respecteer echte fans van andere club altijd. Wanneer ik in Duitsland kom en Alem. Aachen speelt tegen pak 'm beet Kickers Offenbach. Dat is een club uit een voorstad van Frankfurt, één van de van oudsher grootste clubs van Duitsland met een gigantische aanhang in de regio daar. Dan neemt zo'n club toch 800 fans mee naar Aachen, en ik ben zelf nu in Offenbach geweest bij Kickers Offenbach-Aachen, en er zitten dan gewoon 15000 man daar, bij de nummer 15 van de 2e Bundesliga. Geen hond die daar voor Eintracht Frankfurt is, laat staan voor Bayern München. Iedereen die uit Offenbach komt is voor de Kickers bijna. Terwijl wanneer je in pak 'm beet in Tilburg gaat vragen.. Ik geloof niet dat 30% van de bevolking voor Willem II is.

In grotere steden in het buitenland is het nog extremer. Kijk eens in Londen. Ondenkbaar dat wanneer je uit de buurt van Queens Park komt dat je voor Arsenal bent. Daar ben je voor Queens Park Rangers, wanneer je uit de buurt van West Ham komt dan ben je daarvoor en niet voor Chelsea. En er is respect voor elkaar. Je bent niet minderwaardig wanneer je voor een First Division club bent. Je hebt geen kinderachtige mensen die je na het weekend gaan uitlachen wanneer je club verloren heeft. Successupporters kennen ze daar niet, helaas overheersen die juist in Nederland..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline