Enkele bericht bekijken
Oud 9 November 2006, 16:02   #130
Spelleider
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

AMF had een bijeenkomst geregeld in haar huis van de allerbelangrijksten van het dorp. Atjeuh en Ash-hôôle, de rijkste tweeling van het dorp. Tyskie, ''the king'' van onderhandelen en koopwaar en Anneke01, de buurvrouw van Impressions.
''Ik weet niet hoe Impressions is doodgegaan,'' zei AMF en ze schonk Tyskie een kop thee in.
''Hij was toch aardig geliefd bij de mensen, bovendien maakte hij iedereen sowieso wel een keer aan het lachen.''
Ash-hôôle moest gapen en Atjeuh keek naar haar nagels.
Tyskie bevestige AMF terwijl hij zijn koekje naar binnen werkte.
''Volslagen maf,'' zei hij met een propvolle mond. ''Ik wil echt weten wie dit op zijn kerfstok heeft!''
Atjeuh knikte en nam een slok thee.
Er viel een kleine stilte, totdat Anneke01 het iniatief nam om te praten.
''Mijn beste vriend én tegelijkertijd mijn buurjongen, is dood.''
zei ze. Ze pakte een zakdoek uit haar broekzak en depte de opkomende tranen weg.
Ash-hôôle en AMF begonnen Anneke01 te troosten en met de woorden als; ''Ach, nu kan Impressions daarboven heel veel grapjes maken. En als wij komen, dan gaat hij door met zijn gebrul.'' van Ash-hôôle kon Anneke01 weer lachen.
''Ja nou, Ik hoop het niet hoor,'' zei Atjeuh. ''Ik weet niet of ik daar wel zin in heb.''
Tyskie zei geïrriteerd; ''Hoe kan jij dat nou weten dan?!''
Atjeuh keek Tyskie verbluft aan en zei: ''Nou, dat zegt mijn instinct. Ik weet het ook niet zeker, maar de kans is er wel.''
''Als joun instinct net zo sterk is als jou smaak voor kleren, kun je nergens van opaan.'' zei Tyskie en nam een slok thee.
Atjeuh ging erop in en AMF speelde voor scheidsrechter zodat er geen ruzie ontstond.
Anneke01 stond naar haar kopje te staren maar haar blik werd verstoord toen Ash-hôôle vroeg: ''Gaat het wel?''
''Uh, jawel. Ik vind het zo rot voor Piraatje. Ze waren zo gelukkig samen.''
Tyskie reageerde meteen: ''Nou, ik vind Piraatje anders net zo'n vervelend mens als Impressions. Ik mag Piraatje al helemaal niet.''
Atjeuh zei dat ze het met Tyskie eens was en AMF zei niks.
''Nou, ik ga in ieder geval even kijken hoe het met haar is. Doei!'' zei Anneke01 en ze liep de kamer uit opweg naar Piraatje.

Anneke01 liep versneld door de straten en rende het dorpplein over. Toen ze bij het huis van Piraatje aankwam, waar indertijd ook Impressions in woonde, was het donker in de kamer.
Anneke01 keek naar boven en er stond een raam los.
''Piraatje?'' riep ze een paar maal.
Door de tocht ging de deur een stukje los en Anneke01 liep naar binnen.
Ze schrok, de hele hal was bezaaid met kleding, maar niet alleen van Impressions, ook van Piraatje.
Wat is hier gebeurt? dacht Anneke01.
''Piraatje? Ben je boven?'' riep ze door het huis.
Het klonk hol in de kamer, maar er kwam geen gehoor.
Anneke01 liep door naar de woonkamer, waar de bank helemaal verscheurd was. Anneke01 hoorde haar hart kloppen in haar keel en wou heel hard weghollen, maar ze liep moedig de trap op om te kijken of daar Piraatje was.
''Piraatje?'' riep ze. Ze was nu op de tweede verdieping en liep meteen de slaapkamer in, de deur stond namelijk wagewijd open.
Anneke01 zag overal spullen: van onderbroeken tot CD's en alle waardevolle spullen van Impressions, zoals zijn 10 moppenboekjes.
Een grote spiegel lag in scherven op de grond. Er lag rode smurrie bij. Anneke01 knielde naast de scherven en pakte er een op. Ze rook eraan en meteen drong het tot haar door dat het bloed was. Anneke01 begon te huilen en er viel een traan op een scherf.
Anneke keek in de scherven en wou er weer een spiegel van leggen. In een van de scherven zag ze de oorzaak van alles: een weerwolf.
Het beest kwam op haar af en Anneke01 voelde zich overvallen.
Anneke verroerde zich de hele tijd niet maar op een gegeven moment draaide ze zich een kwart slag om.
En Anneke01 kon niet weten, dat dat de laatste beweging was die ze ooit op aarde zou maken.

1) Dennie
2) Impressions (Dorpeling)
3) Frox
4) Tyskie
5) Prestige
6) Atjeuh
7) Ambypur
8 ) AMF
9) DarkAngel
10) Dunja
11) Gastje
12) Piraatje
13) Anneke01 (Dorpeling)
14) CharmedOne
15) Ash-hôôle

Opgegeten door de weerwolven
Gedood door de dorpelingen

De dorpelingen mogen mij een naam door PM'en tot morgen 18:00

Kies verstandig.