Enkele bericht bekijken
Oud 17 December 2006, 21:17   #27
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Ik had mijn mama anders liever nog twintig jaar in een rolstoel gezien.
Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero Bekijk Bericht
Ik zei niet dat alleen maar bij verkrachtingen abortus gepleegd mocht worden. Voor veel gevallen hangt het van de situatie af. Een 14-jarige slet die met iedere man die ze kan krijgen loopt te neuken en dus door haar onverantwoordelijkheid zwanger raakt mag geen abortus plegen, vind ik. Als ze dat doet, is de kans groot dat ze er niet veel van leert. Het is echt niet zo dat hun carriére compleet is verpest. Ze kunnen later altijd nog naar school gaan. Zou jij een leven opofferen omdat je zelf vindt dat je nog geen kind wil? Lekker egoïstisch zou dat zijn.

Voor de meeste mensen geld: "Vind je jezelf oud genoeg om te neuken? Dan ben je ook oud genoeg om voor een kind te zorgen." Zonder het één, kan niet het ander. Oorzaak en gevolg. Als ze geen kinderen willen moeten ze maar niet zo jong beginnen met neuken.
Waar trek je dan de streep? "Jij hebt al met vijf jongens seks gehad, dus jij mag geen abortus plegen!"?
Het is niet het meisje alleen dat verantwoordelijk is voor haar zwangerschap. Om kinderen te krijgen moet je met twee zijn. (Tenzij je aan IVF gaat doen, maar da's een ander paar mouwen.) Maar je laat haar wel vooral opdraaien voor HUN fout.

Misschien is het egoïstisch om te zeggen dat je nog geen kind wil en zelf eerst een leven wilt opbouwen. Maar wat voor leven heeft het kind als jij er nog niet klaar voor bent?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden