Enkele bericht bekijken
Oud 24 December 2006, 18:27   #19
dewoutje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb mijn eigen stijl en doe mijn eigen ding. Dodelijk. Ben nooit echt met anderen omgegaan dan de mensen waarvan ik echt dacht dat het mijn vrienden zouden worden. Ben verre van een meeloper.

Had nogal wat vijanden, van die idiote meelopers die je pakten op alles wat je anders zei, deed of vond dan de rest. Ze bleven me constant uitlokken en uiteindelijk werd ík agressief. Heb dan ook menig gezellig uur met de coördinator door mogen brengen. Als ik iets onrechtvaardig vond, liet ik dat merken. Dat werd ook niet gewaardeerd.

Die lui (die toevallig geen van allen enige aandacht aan school besteedden volgens mij) hadden inderdaad op- en aanmerkingen op mijn taalgebruik. Ik moest maar eens "normaal" Nederlands gaan spreken, vonden ze. Ik leef met je mee .

Om antwoord te geven op je vraag: Nee. Je bent niet de enige die zich hier aan ergert, echt niet. En het onderwijzend- en onderwijs ondersteunend personeel zal de respectloze toon van je klasgenoten ook niet weten te waarderen. Je kunt best wel eens een keertje met ze meekloten, vind ik. Maar stel je grenzen duidelijk.

Wat je volgens mij het beste kunt doen is je vrienden zorgvuldig uitkiezen, en daar dan vooral mee optrekken. Je zult zien dat niemand je lastigvalt als je niet beschikbaar bent om lastiggevallen te worden. Zorg gewoon dat je een prettige tijd hebt met de mensen waar je op je eigen niveau mee praten kunt. Zoals je ziet gebruik ik heel vaak de verleden tijd. Ik heb gedaan wat ik net beschreven heb, en heb nu nauwelijks last van die halvegaren meer.

@ frox: 'k Heb er een keert eentje goed geraakt met menne schoen. Zat nog heel lang strafwerk te schrijven. Ik raad die methode, puur uit ervaring, ten strengste af.

Met vriendelijke groet,
DeWoutje

PS. Ben nu veertien en zit in de vierde, 'k word over een week wel 15 .
  Met citaat antwoorden