Enkele bericht bekijken
Oud 28 February 2007, 21:26   #71
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans Bekijk Bericht
Als het zo makkelijk was om de "schuld" (als er al sprake kan zijn van een schuldvraag) bij de pil neer te leggen, dan ligt de schuld dus ook bij de fabrikant van die pil en zou je dus de fabrikant verantwoordelijk kunnen stellen voor het zwanger worden. Kortom de kosten kunnen verhalen bij de fabrikant. Dat zou betekenen dat je zelfs als je het kind krijgt je dan nog de fabrikant om allimentatie zou kunnen vragen. Aangezien dit allemaal onmogelijk is binnen ons wettelijke systeem en er dus geen sprake is van schuld komt de verantwoordelijkheid voor het zwanger raken als gevolg van het hebben van seks (veilig of niet doet er dan niet meer terzake) geheel en alleen op het conto van de personen die deze seks hadden.

Wat overigens in geen geval voor of tegen abortus pleit in mijn ogen. Ik vind het ook heel raar om te zeggen dat je voor of tegen abortus bent. Ik kan niet echt zeggen dat ik voor abortus ben. Het is nu eenmaal een ingreep die ik liever niet uitgevoerd zou zien worden en ik neem aan dat een ieder dat liever niet zou hebben, gezien de risico's en mogelijke gevolgen. Het is echter wel een mogelijkheid om nog veel verschrikkelijkere manieren van zwangerschapsafbreuk tegen te gaan. Vroeger staken vrouwen gewoon een mes in hun buik of probeerden op wat voor manier dan ook een miskraam te krijgen zodat ze geen kind zouden krijgen. Je kan je dan afvragen wat je moreel gezien erger vind en de vraag is of Nonexistinghero dan nog steeds vind dat hij/zij nog steeds moreel gezien gelijk heeft. Alhoewel hij/zij natuurlijk wel uit een mooi stukje Nederland komt, maar dat terzijde..

Er was trouwens laatst een erg interessante aflevering bij Oprah over een meisje van 15 dat zwanger was geraakt, het verborgen had gehouden voor haar ouders. Vervolgens ging haar vriendje op haar buik staan om de buik te verbergen en kreeg ze het kind op het toilet. Vervolgens nam ze het kind mee naar haar slaapkamer, ging nog ff naar het avondeten en heeft daarna een mes door het lichaampje van het kind gestoken. Waarna haar vriend het lijkje verstopt heeft in een zak en in één of andere visvijver heeft geflikkerd. Dat laat je toch wel realiseren hoe belangrijk het in eerste instantie is om te kunnen praten over ongewenst zwanger raken (op jonge leeftijd iig) en de keuze die je daarna maakt is denk ik alleen over te laten aan de personen zelf en de mensen die hen daarbij al dan niet kunnen ondersteunen in de nieuwe ontstane situatie.
'k Vind dat ik moreel gezien nog steeds gelijk heb. Want als je een mes in je buik steekt ofzo dan is het nog steeds een soort abortus and vermoord je eigenlijk je kind 'direct' in plaats van 'indirect'.

Maar goed... 'k betwijfel of iemand hier er wel zoveel als mij over heeft nagedacht. En zelfs als ze dat hebben dat hebben ze 100% zekers andere waarden dan mij en is hun conclusie toch meestal tegensprekend tegen die van mij.
  Met citaat antwoorden