Enkele bericht bekijken
Oud 20 May 2007, 20:37   #465
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Grote Jihad houdt zich bezig met de moslim zelf. Hij moet bijv een pen pakken en artikels schrijven om mensen ervan te overtuigen dat de islam goed is bijv. Maar ook zijn best doen om te slagen voor school, zijn buren goed behandelen etc.

Kleine Jihad is wanneer een moslimland zomaar aangevallen wordt. Dan moet de moslim meestrijden met wapens. Dat lijkt me niet meer dan logisch...
weer even off topic hoor
OK die kleine jihad is inderdaad logisch, ik zou mijn land ook verdedigen, en ik vind dat elke man (en vrouw if possible) dat moet doen.
Maar die grote Jihad, dit is een vraag en niet meteen boos worden, aangevallen voelen, gediscrimineerd voelen of gekleineerd voelen... het is GEWOON een vraag Komt het erop neer, dat als een Moslim (en in andere geloven ongeveer hetzelfde) een ander mens/dier goed behandeld, dan ZELF in de hemel of waar je dan ook in geloofd komt?

(even wat over mijn geloof, ik geloof dat als je dood bent, dat er dan helemaal niks meer is... over en uit, klaar.... dood... maar jah 1 manier om achter te komen)