Enkele bericht bekijken
Oud 20 May 2007, 21:27   #477
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Ik kan niks over de Paus zeggen, ik weet niet hoe hij sommige denken opvat.

Er zijn inderdaad veel moslims die te extreem zijn (had ik net uitgelegd). Die vertrouwen de westerse wereld te weinig of helemaal niet. Bijv een imam die Verdonk geen hand wil geven. Dat soort dingen, dat gaat vrijwel nergens over. De moslims moeten goed lezen en begrijpen hoe de profeten leefde (dmv de door hun geschreven teksten) en de moslim moet zich zoveel mogelijk daar aan aanpassen.

Zo las ik een verhaal over een Jood die veroordeeld moest worden, omdat hij verdacht was van diefstal. Het hele dorp verdacht hem omdat hij Joods was maar de profeet liet hem gaan, onschuldig en nodigde hem zelfs uit bij zijn eigen gezin om te eten.

Zulke kleine verhalen maar het zegt zoveel. Een Jood die uitgenodigd wordt om bij de profeet te gaan eten. Rechtvaardigheid, gastvrijheid en vroomheid. Zo zie je ook dat veel moslims juist die Jood wouden straffen, terwijl dat erg tegen de islam is, en datzelfde beeld zie je heel veel terug in de maatschappij. Heel jammer.
Oohw ik zie het bij de moslims in hoofddorp, geweldige lui, je hoort me ook nie zeggen dat ze slecht zijn. Ik zie het aan die client van mij, hij wordt super begeleidt door de imam in hoofddorp, wordt echt goed opgevangen door de marrokaanse medelui (hij is zelf uit euh niet Albanie (ligt toch naast tunesie en Marroko? anders was het niet albanie namelijk)
maareuh die lui zijn super gastvrij en vriendleijk en lache, maar dat is erg off topic