Enkele bericht bekijken
Oud 1 June 2007, 21:29   #531
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
.

@ Leh;
Als jij begint met hoofdletters, hoef ik niet telkens te kijken of die stipjes in je zinnen komma's of punten zijn .
Jij zegt dat bij een keuze van iemand God geen invloed heeft. Maar als een gelovige een keuze moet maken, en denkt, 'hoe zou God dit doen, wat verwacht God van mij' dan is God toch zeker wel van invloed (nee insanity, ik bedoel niet dé God die almachtig is en alwetend is en die bestaat, ik bedoel een God waarin mensen geloven). Niet dé God komt daar bij kijken (want die bestaat niet denk ik), maar de God waarin de mensen geloven. Dat vind ik persoonlijk het mooie aan geloof.
De gelovigen zelf zeggen natuurlijk dat er geen verschil is tussen dé (almachtige en alwetende) God en de God waarin zij geloven.
Ik heb dislectie, dus vandaar dat ik misschien hoofdletters niet hellemaal gebruik, of dat er letters uit sommige van mijn woorden ontbreken, en die puntjes... een dwangneurose van mij
Ik heb je stukje waarop ik wil reageren voor het gemak maar even dikgedrukt...
Een gelovige denkt hoe zou god "dit" doen, maar dan nog is elke beslissing die hij/zij neemt een eigen beslissing. als ik twijfel tussen 2 dingen, en mijn vrienden adviseren het slechtste van de 2 te doen. Dan is het alsnog aan mij de taak te kiezen tussen die 2 dingen, en moet ik de gevolgen onder ogen zien. maar ik denk dat ik mijn standpunt iets anders had moeten formuleren: god heeft geen directe invloed op...
maar ik ben wel met je eens, dat mensen doordat ze in god geloven een "goede" keus willen maken, omdat ze anders in de hel zouden komen of wat dan ook. dan denk ik bij mezelf: voor WIE leef je?? ben je een slaaf voor god? of is het misschien beter om uit respect voor je medemens, iets goed te doen voor je medemens. want ik vind het wel een nare gedachte om iets goed te MOETEN doen, zodat ik niet in een of andere hel belandt.