Enkele bericht bekijken
Oud 3 June 2007, 14:00   #40
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

@Banaan

Opzich heb je een punt over het nutteloos beledigen van mensen, maar het punt waarover jij dit topic hebt geopend heeft een hele andere strekking. Namelijk je mening uiten. Als ik denk aan de vraag of je je mening mag uiten ook al is die beledigend. Denk ik niet aan het domme stompzinnige voorbeeld over je moeder ligt op stervende en je noemt haar een bitch. Hiermee kies je een totaal overtrokken voorbeeld wat totaal niet relevant is. Want dat is een logisch iets. Het verschil of je asociaal en onopgevoed bent als je een beledigende mening geeft ligt heel ergens anders.
Bijvoorbeeld hebben jou favoriete 2 personen in deze discussie nooit iemands moeder die op sterven ligt een bitch genoemd. Wat hun hebben gezegd is deels provocatie deels gegronde kritiek.
Sommige mensen moet in hun gezicht gezegd worden waar het op staat. Zo is het nou eenmaal. Dat kom ik tegen in me dagelijkse leven dat zie je in de media. Dat mensen niet tolerant zijn ligt meer aan de kant van de ontvangers die hun eigen emoties niet in de hand hebben en niet kunnen relativeren met welk doel de mening word gegeven, want als een mening je beledigt dan is het de vraag is het beledigend maar gegrond? indat geval was het misschien nodig om gezegd te worden, en als het niet gegrond dan meot je er maar boven kunnen staan dat aantonen en verder gaan met je leven. Er zijn natuurlijk altijd mensen die dat niet kunnen door bijvoorbeeld een cultureel gebrek.

Jij lijkt me een goed voorbeeld van zo iemand.
  Met citaat antwoorden