Enkele bericht bekijken
Oud 30 August 2007, 08:44   #45
Leaven
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben zelf moeder geworden op mijn 16e,ik ben inmiddels 26 en heb 2 zoontjes waar ik erg gelukkig mee ben.
Hoewel ik geen spijt ervan heb mijn kinderen op een jonge leeftijd te hebben gekregen zou ik je absoluut niet aanraden nu al aan kinderen te beginnen.
Er komt een grote verantwoordlijkheid bij kijken,Hoe had je gedacht je kindje te kunnen onderhouden?
Een baby heeft kleding nodig,verbruikt heel wat pampers,en erna krijg je de school etc.
Ik had het geluk dat mijn vriend toen 22 was en een baan had waardoor we een eigen flat kregen en we onze kinderen konden verzorgen.
Mijn jongste zoontje heeft op 3 jarige leeftijd een epileptische aanval gehad en heeft tot op de dag van vandaag veel gezondheidsproblemen wat betekent dat je constant voor je kindje paraat moet staan,dag en nacht,vele uren en soms nachten in het ziekenhuis moet doorbrengen,je zorgen makend of het allemaal goed zal komen.
Daarbij is je lichaam nog helemaal niet klaar voor een zwangerschap,9 maanden lang een kindje in je dragen is een mooie ervaring maar zeker ook vermoeiend,laat staan de bevalling.
Ik denk dat je beter eens goed kunt nadenken over wat het precies allemaal inhoud om een kindje te krijgen,baby's zijn zeker lief en snoezig maar er komt meer bij kijken dan wat jij nu in gedachten hebt.
Meid mijn advies aan jou,denk er goed over na,je wilt toch zeker dat je kindje een goed leven krijgt.
Maak eerst je school af,zoek naar de juiste partner,zorg dat je een huisje voor je eigen hebt en dan kun je beginnen te denken aan kinderen.
  Met citaat antwoorden