Onderwerp: Ben ik te dun?
Enkele bericht bekijken
Oud 7 March 2008, 19:10   #58
elske15
Lid
 
Geregistreerd op: 7 March 2008
Berichten: 3
Smile

Citaat:
Origineel gepost door xTwisted Bekijk Bericht
HeeJ, ik ben 12 jaar en ik hoor van veel mensen dat ik [te] dun ben. Ik zie t zelf ook wel en ik zou graag wat meer wegen.. Ik denk niet dat ik ongezond dun ben ofzo, en nee ik heb ook geen anorexia ofzo!
Ik ben dus [net] 12, ben 1.60 m en weeg 39 kg . Ik ben niet eGt gezet of hoe J t wil noeme.
Ik zou gewoon graag ietsje meer wegen.
Ik eet ook niet zo veel, ik sport 10 uur per week.


Dit is wat ik vandaag heb gegeten :

* 4 rijstewafels met kaas en stroop.
* Een kop warme chocomel met slaGroom en een bonbon [Leonidas ]
* Een McKroket
* Nog een kop warme chocomel met slaGroom en een bonbon.
* Uhh.
* Spaghetti Bolognese [kleine portie]
* Tuinbonene [kleine portie]
* Een stukje chocola

Ik vin het niet eGt weinig, normaal eet ik wel gezonder
Ik heb nu ook geen honger, dus het is niet zo dat ik minder eet dan ik wil.

Als laatste nog: Dit is mijn BMI [Body Mass Index]
15.23, op de site van voedingscentrum staat dat meisjes van 12 een BMI van 15.52 of hoger moeten hebben, terwijl bij de BMI-meter staat dat mijn BMI [nog net] gezond is .
Kan iemand mij vertellen hoe ik iets meer kan aankomen [ik groei nu ook heel hard, dus lijkt het alsof ik nog dunner ben ]

Wat moet ik doen?

heey,
Ik denk dat je wel sowieso wat meer moet eten. Maar vooral regelmatig zodat je lichaam gewend raakt aan het eten. Eet 3x per dag een grote maaltijd en 3x per dag iets kleins.
Iets kleins kan zijn:
liga of sultana of muslirepen enz + een stuk fruit en wat appelsap ofzo.
Meid, ook zou ik zeggen: geniet ervan dat je nu aan het groeien bent. De tijd dat je wat zwaarder wordt en meer vrouwelijke vormen krijgt komt nog wel. Ik denk dat je dat over 1 of 2 jaar al gaat merken. Het is ook niet leuk om klein te zijn.
Gewoon wat meer (maar vooral gezond!) eten en lekker blijven sporten en het komt helemaal goed
succes ermee!
elske15 is offline   Met citaat antwoorden