Onderwerp: Een vreselijke tijd
Enkele bericht bekijken
Oud 22 March 2008, 00:04   #7
xa2
Lid
 
Geregistreerd op: 23 January 2008
Locatie: Namen(België)
Berichten: 35
Standaard

Ik begrijp best je situatie en al die dingen die door je hoofd aan het gang zijn.

Ik zit ook zo op een meisje sinds 4 jaar maar ik heb nooit gedurfd om iets over mijn gevoelens voor haar tegen haar te zeggen.

Je zegt het volgende:

- Ik had haar gewoon verkering moeten vragen toen het kon maar om de één of andere reden schaamde ik me doordat die jongen me zo pestte.
- Ik had beter mijn best moeten doen haar te vergeten maar dat lukt me nu nog steeds niet zelfs al heeft ze al iemand.
- Ik had haar eerder moeten bellen, maar dat durfde ik niet, ik dacht dat ze me zou uitlachen.

Ik wil je duidelijk maken dat je moet proberen om afstand te nemen met al die schuldgevoelens. Iemand vragen om met jou uit te gaan is niet bepaald iets dat heel gemakkelijk is. Des te meer als je verlegen van aard bent. We krijgen allemaal dezelfde raad te horen van "vraag haar gewoon uit". Dat is makkelijk praten maar in vele gevallen is het veel moeilijker het daadwerkelijk te doen. Je verwijt jezelf dat je je beter je best had moeten doen om haar te vergeten; nou ik kan je een ding verzekeren: zo iemand vergeten, voor wie je zulke sterke gevoelens hebt, dat neemt (veel) tijd en het is niet iets waar je macht over hebt! Je moet jezelf tijd gunnen om haar te vergeten (of later weer proberen om met haar uit te gaan).

Ik zou nog iets willen zeggen om je aan te moedigen en op te vrolijken maar ik ben een beetje uitgepraat geraakt.

Van harte veel moed toegewenst!
xa2 is offline   Met citaat antwoorden