Enkele bericht bekijken
Oud 26 November 2008, 10:16   #2
DKVTTZWN
Fail God's Lawyer
 
Geregistreerd op: 24 November 2008
Berichten: 997
Standaard

Beste QDS,

Je vraagt of jij er ooit over heen kan komen, wetende dat zij jou niet vergeeft. Die vraag wil ik beantwoorden met een tegenvraag: kan jij jezelf vergeven en heb je dat ook al gedaan. Het is hier niet een kwestie van of zij jou al dan niet vergeven kan, het gaat erom dat jij in 't reine komt met jezelf. Zet 't van je af en realiseer je dat het er niet om gaat dat zij jou vergeeft. Misschien heeft ze je wel vergeven, diep in haar hart? De situatie is nu eenmaal lastig, voor haar vooral en jouw goedbedoelde enthousiasme kan voor haar heel bedreigend zijn geweest. 't Is niet niks dat een vriend je vertelt dat hij verliefd op je is, terwijl je al een grote liefde hebt...

Ik vind haar reactie overtrokken, al heb ik geen inzicht in de situatie, maar blijkbaar zit er haar iets heel goed dwars. Jij moet het nu van je af gaan zetten en je niet druk maken of ze je al dan niet vergeven kan, dat is haar probleem. Jij wilt je misschien beter voelen als je weet dat ze je vergeeft, maar je beter voelen is een gevoel wat je vanuit jezelf moet oproepen. Als jij in de spiegel kan kijken, oog in oog met je spiegelbeeld en jij weet van jezelf dat jij nooit de intentie hebt gehad haar pijn te doen, dan is 't goed. Daar moet je naar toe werken. Wat zou haar vergiffenis uitmaken? Hoe zij 't interpreteert is haar probleem, zij zit ook in de knoop. Vergeet haar en kom met jezelf in het reine. Eerst vrede binnen je eigen grenzen, daarna kan er pas vrede buiten je grenzen komen. Want zoals je op mij over komt lijkt het erop dat je er zelf nog niet klaar mee bent (Al zul je ongetwijfeld zeggen van wel).

Succes en denk eraan, je bent nog jong, je hebt nog een lang leven voor je, wil je dat vergooien aan verdriet om haar?
DKVTTZWN is offline   Met citaat antwoorden