Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 9 August 2009, 18:43   #344
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Een niet-gelovige die goed leeft gaat eerder naar de hemel dan een gelovige die slecht leeft. En echte regels zijn er niet, de 10 geboden zijn meer richtlijnen voor wat goed en slecht is in je leven. Maar zoals Najib Amhali gisteren zei: "iedereen denkt dat zijn eigen geloof het ware geloof is." Iedereen (in het christendom) gelooft op zijn eigen manier, en denkt dat dat ook het ware geloof is. Maar groot zijn de verschillen tussen christenen dan meestal nog steeds niet.
Dan heeft de komiek niet heel goed gekeken. Er zit wel degelijk een groot verschil tussen. Het enige verschil wat christenen allemaal wel gemeen hebben is het hele idee achter geloven. De manier waarop ze in het leven staan. Ik zou bijvoorbeeld nooit van mn leven kunnen wonen/trouwen met een vriendin die gelovig is. Maakt niet uit hoeveel ik van dr hou. Het werkt gewoon niet. Zei is hier op aarde om ergens anders weer terecht te komen door hier goed te leven. Ik zelf probeer hier goed te leven door zo goed mogelijk te zijn voor anderen en voor mezelf. Voor zover ik mij dat lukt. Dus natuurlijk ook voor haar. Ik zou mn leven voor dr geven. Zei zou dat waarscheinlijk ook doen. Maar wel met een hele andere gedachten. Begrijp me niet verkeert. Ik zou die relatie toch aangaan. Voor haar leven. Dat maakt mij gelukkig.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Dit is inderdaad een heel moeilijk onderdeel. Maar er zijn nog heel veel dingen die de mens nog niet weet, echt heel erg veel. Kans van een op honderdduizend kan mijn verhaaltje over de dimensies dus zijn, ongelofelijk zijn de mogelijkheden. Op discovery hadden ze het een keer over poorten in het universum, op de aarde, en dat daar van alles doorheen kan glippen. Wetenschappers houden zich daar mee bezig, en het klinkt allemaal zo gek nog niet. Buiten dat zijn er talloze mensen (zelfs in mijn familie, en daar durf ik ECHT op te vertrouwen) die verschijningen van dode mensen, visioenen enz. hebben gehad. Natuurlijk weet ik niet zeker of geesten bestaan, maar ze zijn dus absoluut niet uit te sluiten. Al die honderdduizenden mensen die geesten hebben gezien (inclusief in mijn leefgebied) zullen toch niet allemaal gek zijn?
Ze zijn inderdaad niet uit te sluiten. En dat zeg ik simpelweg omdat ik het met je eens ben over wat je zegt dat niks uit te sluiten valt. Bijna niemand geloofd dat amerika zelf 11 september heeft veroorzaakt. Maar het valt zeker niet uit te sluiten. En omdat het niet uit te sluiten valt zul je altijd een oogje houden om amerika. Als er daadwerkelijk "dimensies" bestaan. Dan zullen we die ooit nog wel is zien. Wie had ooit gedacht dat er televisie zou bestaan. Niemand totdat het daadwerkelijk mogelijk was. Wat ik bedoel.. is dat als je alles geloofd wat je niet kan uitsluiten. Dat je simpelweg gek wordt. Want dan zouden we de matrix ook zeker niet uit kunnen sluiten. Leef met wat je gegeven wordt. En stel altijd vragen.

En over die geesten.
Hoe komt het dan dat niemand uit mijn familie ooit zulke verschijnselen gezien heeft? Ik geloof dat jij wel redelijk kunt nadenken. Dus kun je nog eens een keer terug komen wanneer jij er daadwerkelijk 1tje gezien hebt?

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Misschien is de hemel dus een materiele plek, ergens anders.
Dan is de hemel een materiele plek zonder onze lichamen en/of gedachtes. Je hebt je eigen brein nodig om het zelfde te doen en denken in de hemel.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?

Laatst aangepast door Zeespons : 9 August 2009 om 22:54
Zeespons is offline