Onderwerp: sixpack
Enkele bericht bekijken
Oud 23 July 2010, 15:42   #4
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door SYoung
Citaat:
Origineel gepost door SYoung
Citaat:
Origineel gepost door Acer.
zou je mij even je schematje willen delen

Ik doe nu elke ochtend 30 puch-ups en s'avond 25 of ook 30.

Maar ik heb ni echt iets voor mijn arm spieren.
(aleen nog gewigtjes in de kelder)(niet oud hoor)

En voor been spieren elke dag paar km fietsen ??

mvg,Acer.
Ik heb niet echt een schema..

Mijn beenspieren train ik vooral met skeeleren. Elke week skeeler ik minimaal 2x een afstand van ongeveer 40km, soms afstanden van ongeveer 70km.

Voor je armspieren is het wel handig als je dumbells koopt. Ik heb nu 2 dumbells die op kunnen gaan tot 15kg (momenteel gebruik ik 7.5kg). Ik weet niet hoeveel de gewichten van jou wegen, maar als er geen op- en afhaalbare schrijven op zitten neem ik aan dat ze maar maximaal 3kg wegen, dit is nogal snel te licht.

Push-ups zijn niet voor je buikspieren, hiermee train je je borstspieren.
Ik denk dat je sit-ups bedoelt. Maar over push-ups.. Als het te ligt wordt kun je een gewicht op je rug leggen (doe ik momenteel met een gewicht van 2.5kg)

Verder kun je dus ook sit-ups doen, maar daar train je alleen het bovenste deel van je "six"pack mee. Als je er een keertje op let, voel je ook dat je je buikspieren ook alleen maar aan de bovenkant voelt. Wat je ook kunt doen is: Gaan liggen, benen gestrekt langzaam verticaal brengen en weer rustig terug horizontaal, herhalen. Hoe ik het hier uitgelegd hebt met de benen klopt niet helemaal.. Maar bij onderstaande website kun je daar mooie voorbeelden van terug vinden die ook thuis prima te beoefenen zijn.

En jij zegt 30..? Lijkt mij niet erg veel, maar ik weet niet hoe jou conditie is.
Wat ik meestal doe:
1) Sit-ups: 50maal
2) Dumbel curls: 15 maal (per arm)
3) Push-ups: 50maal
Dit rijtje herhaal ik dan 3x achter elkaar. Kun je 's ochtends en 's avonds doen zoals je nu al doet..

Maar je moet maar een eigen balans zien te vinden wat je zo 3x achter elkaar kunt herhalen.

Verder zwem ik ook nog regelmatig, goed voor je conditie, longinhoud en je traint er natuurlijk ook je spieren mee. (krijg je een getailleerder lichaam van)
De sit-ups kun je varieren met torso-omhoog en benen-omhoog. of een combinatie ervan.

Verder heb je ook aan 1 setje dumbells ook genoeg. Kun je met je armen omstebeurt doen.

Over de Dumbell curls (nummer 2) Deze de doe ik per keer 3x met korte pauze tussen elke 15 curls (dus in totaal 3x 3x = 9x)

Ik dacht ik zet het hier even neer.. misschien hebben andere mensen er nog wat aan.
Ik heb de quotes overigens nog wat aangepast in deze reactie. Dus misschien is het beter als je deze eens leest haha


Oh en nog een kleine toevoeging, een erg handige site!
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Als ik het zo kan begrijpen wil jij voornamelijk deze spieren trainen:
- Biceps Brachii
- Pectoralis Major (sternal- en clavicular head)
- Rectus Abdominis

Laatst aangepast door Young : 23 July 2010 om 15:55
Young is offline   Met citaat antwoorden