Enkele bericht bekijken
Oud 27 October 2011, 11:39   #12
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Jennifer&Wendy Bekijk Bericht
Met het vebeteren van de ketensamenwerkinig is niet alles opgelost, maar we kunnen het jongeren uiteindelijk toch niet aanrekenen niet naar school te gaan, als ze nergens worden aangenomen??
Ik vind wel dat je ze het kunt aanrekenen, ze hebben er zelf voor gezorgd. Ik denk ook niet dat dit deze persoonlijke houding van die jongeren ook snel zal veranderen.

Citaat:
Origineel gepost door Jennifer&Wendy Bekijk Bericht
Verder is ons onderwerp niet zo breed als de openingspost doet vermoeden. Voor het beantwoorden van één van onze onderzoeksvragen, namelijk om welke jongeren het nu eigenlijk gaat, willen wij óók graag de jongere in beeld hebben en gesprekken met hen hebben.
De onderzoeksvraag die je hierboven stelt, om welke jongeren het nu gaat, is denk ik beter te beantwoorden met het afnemen van enquêtes.
Als je de jongeren persoonlijk gaat verhoren krijg je denk ik veel te weinig respons. Je hebt minimaal 100 respons nodig om je analyse te kunnen verantwoorden, het liefst eigenlijk 300. (Ik kan het mis hebben dat je niet genoeg respons zal krijgen, maar dat is een vermoeden dat ik heb)

Het klinkt wel goed dat jullie het probleem van meerdere kanten (integraal) willen benaderen. Klinkt als een behoefteonderzoek. In dat geval zul je dezelfde vragen eens voor kunnen leggen de ketenpartners waarbij die jongeren misschien wel terecht kunnen komen (of juist niet meer terecht kunnen), en vragen hoe zij denken dat de jongeren het ingevuld hebben. Leuk voor een kloof-analyse.

Verder kun je wel meerdere onderzoeksvragen hebben.
Als je het volgende maar eenduidig geformuleerd hebt, zodat alles ook netjes op een rijtje hebt voor jezelf:
- Doelgroepbeschrijving
- Probleemsituatie (gekwantificeerd)
- Probleemaanleiding
- Probleemstelling (SMART geformuleerd)
- Doelstelling (SMART geformuleerd)
- Onderzoeksdoel
- Opdracht
- Afbakening
- Aanpak (best geformuleerd met TGKIO)

Laatst aangepast door Young : 27 October 2011 om 11:52
Young is offline   Met citaat antwoorden