Onderwerp: Roken...
Enkele bericht bekijken
Oud 9 December 2002, 21:39   #39
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


Religie heeft zelfs veel meer nadelen. Het heeft namelijk voor miljoenen slachtoffers gezorgd door de jaren heen, dmv oorlogen. Het houdt ook schijnwaarheden voor mensen hun hoofd etc.... Religies is het slechtste dat de mens ooit heeft voortgebrahct, maar dat is een andere discussie, iig is het een feit dat religies nadelen hebben.
religies hebben zeker ook nadelen, maar we hebben het hier over de nadelen mbt je gezondheid. Religie heeft geen directe nadelen voor je gezondheid, ook niet als religie tot oorlog leidt, want dat ligt in de foutheid van de mens ipv de foutheid van de religie. maar dat is inderdaad een andere discussie.


Citaat:
Het vergroot de kans op longziekten e.d, maar bij lange na nog neit direct dodelijk als bijvoorbeeld alcohol....
klopt, maar het verschil met alcohol en roken is dat de meeste mensen alcohol nuttigen zonder er verlsaafd aan te zijn, en bij roken zijn juuist de meeste verslaafd. Waardoor je het veel meer gebruikt dan alcohol. En het veel moeilijker is te stoppen, wat ik een slechte zaak vind.



Citaat:
Daar houden veel mensen ook rekening mee, maar dan verplaatsen we de discussie naar 'de sociaalheid van een mens', dat is volgens mij ook niet de bedoeling. Veel mensen houden hier wel rekening mee, zeker als iemand anders er door astma o.i.d. extreme hinder van ondervindt.
veel mensen houden er rekening mee, maar dat zijn voornamelijk volwassenen, en ik krijg in mijn leven meer met jongeren te maken, die over het algemeen vinden dat je zeurt als je ze vraagt ergens anders te gaan roken. Als ik erbij vermeld dat ik astma heb, is het stom van mij dat ik me tussen de rokers begeef, dan kan ik maar buiten gaan staan, terwjil ik vind dat ze niet persé naar buiten hoeven, maar wel dat hun rook neit in mijn gezicht uitblazen.




Citaat:
Een sigaretje niet lekker en een drankje wel, is op smaak gebaseerd en valt niet over te discussieren. Sommige dingen moet je vaker doen om er uiteindelijk achter te komen dat je het lekker vindt....
tis de vraag wat je lekker vind, de nicotine of het roken zelf.
Citaat:
Daarbij conclusies trekken na 1 bepaalde proef, is zeer gewaagd... Zoals ik al aangaf met voorbeeld als sex, bier....etc
ja, alleen jammer dat wanneer je roken lekker vind, je al verslaafd bent, en dat is bij sex en bier neit het geval, dus ik vind dat je die 2 dingen niet kunt vergelijken.