Enkele bericht bekijken
Oud 23 December 2002, 16:29   #33
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
Agressie is niet nodig als je van je levensbehoefte voorzien bent. (min of meer verzekerd zijn van een goed leven)
Dan komt agressie uit stress en dat is sociaal.
Als je niet aangevallen wordt heb je ook geen rede tot agressie.
Als we teruggaan naar de mens als puur zichzelf zijnde dan ga ik er niet een maatschappij omheen plaatsen waarin hij alles al heeft. Want zo "leer" je hem ook dingen aan. Dus als je helemaal back to basic gaat (Lord of the flies bijvoorbeeld) dan zit agressie in de mens.


Citaat:
De rede dat je snel moet handelen is logisch maar dat betekent niet dat je niks kan doen. En waarom sta je onder druk? Als zoiets gewoon was of je bent gewend om het te doen of je hebt het vaker gedaan dan gaat het altijd makkelijker sneller. Minder druk dus.
Niets aan kan doen? huh, dit sluit totaal niet aan bij het door mij gezegde stukkie tekst. Ik had het namelijk over het niet logisch denken, ipv het niks kunnen doen...
Als iets gewoon is, dan kan het zowel aangeleerd zijn als intuitief. Dus daar kun je niks uit opmaken.

Citaat:
Zo denk ik er ongeveer over, ik weet niet of het verkeerd is maar ik hoop dat je het een beetje begrijpt.
alles is relatief....niks is fout of goed
  Met citaat antwoorden