Enkele bericht bekijken
Oud 12 January 2003, 21:04   #12
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light



ik ben geen psycholoog, ook niet daarvoor opgeleid en ook niet in opleiding. Ik tracht je te helpen en anderen (en soms mezelf) door bepaalde vrgaen voor te leggen of door bepaalde (gelezen) 'feiten'.
ik ben geen psycholoog.... ik ben iemand met de interesse voor psychologie en probeer met de geringe kennis (en geen opleiding daarvoor) iemand toch te helpen. Veelal een (te grote) invloed van mijn eigen mening. Wil je een objectieve en echte hulp, ga dan naar een psycholoog.

Maargoed om direct op je post in te gaan.

Op iemand te vertrouwen moet hij aan bepaalde verwachtingen van je voldaan hebben. Je hebt een bepaalde drempel waarna je iemand vertrouwd. Meestal wordt zo'n drempel wel overschreden naar een paar maanden, jaren (afhankelijk van de persoon) of 'nooit'....
Het lijkt me dat je al zo vaak teleurgesteld in bepaalde mensen die je als je vrienden beschouwde, dat die drempel steeds hoger kwam te liggen, tot op het punt waar je nu ligt. Dat je niemand meer (lijkt!) te vertrouwen.

Die drempel hoeft echt niet meteen naar benden gekelderd te worden tot nulniveau dat je iedereen meteen als 'vriend' beschouwd, integendeel, selectiviteit beschermt je, maar je zult toch mensen moeten gaan accepteren als betrouwbaar.... Voor die vrienden zal het hoogstwaarshcijnlijk neit zoveel veranderen (ik weet je denkbeeld naar buiten toe niet), maar voor jezelf zal het een stuk makkelijker maken, omdat je niet de hele tijd met de vraag zal zitten of je wel op die ander kunt bouwen of niet.

Normaal zou ik dit bericht zo hebben getypt, zou het niet zo zijn dat ik toch enigzins verontrust was over je tekst aan de onderkant van je reply.
Of ik je vraag nou beantwoord heb of niet, ik hoop dat je inziet dat dit slechts een van de meerdere oorzaken kan zijn van je probleem.....
OKe ik weet dat je geen psycholoog bent,
Verder ben ik eigenlijk ook een klootzak want topic ging helemaal niet over mij... Maar omdat ik een beetje zo'n soort probleem heb helpt het misschien een beetje, iedereen die het heeft door een soort van oplossing voor mijn geval te vinden. Vandaar... ik hoop dat niet echt te vervelend is.. voor diegene die het lezen, want ik ben erg benieuwd naar een onbevooroordeelde mening van iemand die ik niet ken. (dat je toch zo reageert vind ik echt 100% van je meevallen)

Wat mijn denkbeeld naar buiten is? Nou dit ongeveer.. even voor de bijdehandjes dit id NAAR BUITEN TOE dus he... (niet dat veel uitmaakt maar ja)

Ik respecteer iedereen en alles opzich.
Zodra ik van iemand anders last heb kijk eerder of ik er wat aan kan doen dan diegene van wie ik last heb.
Ik kan kwaad/pissig worden van schijnheiligheid, vooral op school. IK hou er niet van als leraren mijn tekortkomingen aanwijzen, (als dat op een vervelende manier gebeurt kan ik daar erg pissig om worden).
Ik probeer zelf zo min mogelijk schijnheilig te zijn.
Daar hou ik niet van dat ergert mij
Ik doe alsof niemand mij kan raken emotioneel gezien.
Ik heb geen hulp nodig van anderen. Ik geef graag hulp aan anderen als ze een probleem hebben dat ik relatief makkelijk kan oplossen. Ik verwacht nooit hetzelfde terug van anderen, dat kan mij niet schelen. Ruzie maken met andere mensen is nutteloos en probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, want van ruzie worden mensen kwaad en kan je niet helder denken, ik dus ook. Ik legt het graag mensen uit als ze laten merken dat ze echt geïnteresseerd zijn, anders moeten ze hun smoel houden.
Ehm verder weet ik even niet.
  Met citaat antwoorden