Enkele bericht bekijken
Oud 23 January 2003, 13:04   #27
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Overigens heb ik ook sterk mijn twijfels aan vele 'gewone' mensen, of die wel kinderen zouden moeten kunnen krijgen, maargoed, das een heel andere discussie.
Trouwens, één lichamelijk cq geestelijk gehandicapt persoon met een normaal persoon moet misschien nog wel kunnen.. Maarja, een kind heeft zoals gezegt met name iets aan goede ouders
Exact. Waarom mag iedereen een kind krijgen, of iemand nou geschikt is of niet en lichamelijk/geestelijk gehandicapten niet? Hoever gaan we dan? Wanneer ben je te gehandicapt om een kind te krijgen? Waar trek je die grenzen? Iemand die in een psychiatrische instelling zit voor schizofrenie, ook nog kans om over te brengen, mag zo iemand dan een kind krijgen? En dan nog iets, hoe wil je mensen dat verbieden? Stel, er zijn 2 mensen met het syndroom van Down totaal gek van elkaar, ze wonen in zo'n huis met meerdere geestelijk gehandicapten, ze willen supergraag een kind maar de maatschappij verbiedt ze dat, willen we de vrouw elke dag de pil geven (die ze stiekem kan vergeten)? Of tegen haar wil in een medische ingreep laten aangaan zodat ze gesteriliseerd wordt?
Natuurlijk moet je mensen heel goed laten weten waaraan ze beginnen, en je kunt ook met ze oefenen met behulp van poppen of kinderen waar ze bijvoorbeeld voor moeten zorgen, maar het verbieden van kinderen krijgen vind ik niet menselijk.
  Met citaat antwoorden