Enkele bericht bekijken
Oud 16 April 2003, 16:04   #14
DaRick
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Van der Graaf heeft een man vermoord, had nog geen strafblad, en is psychisch verder in orde. Daarvoor krijgt hij straf, 18 jaar, dat 12 jaar wordt.. Helemaal in orde. Levenslang zou echt niet ineens afschrikwekkender werken.
Maar het is toch belachelijk dat als je de levens van anderen verwoest er wordt gekeken of de dader nog leven heeft na de straf. had hij eerder moeten bedenken. De straffen zijn veels te laag in nederland.
Als iemand mij wat flikt en ik wil m dood hebben. Weet ik al precies wat ik zou kunnen doen. Zit hooguit jaartje of 6 vast (maximaal). Hoppla ik van mijn probleem af, xie mijn concequenties dan ook wel dat ik minder snel aan de slag kan.
Maar er zijn genoeg mensen met een strafblad die dat ding voor (lullige) daden hebben gekregen. Die hebben het ook zwaar in de maatschappij. Alleen die mensen hebben niemand van het leven beroofd. Maak jij iemands leven kapot, moet jouwn leven er ook niet rooskleurig uitzien, tenzij je de fout van je daad inziet en spijt betuigd. Dat heb ik Volkert Van Der Graaf niet zien doen.
Dus een zwaardere straf had ik veel gepaster gevonden
  Met citaat antwoorden