Onderwerp: Abortus
Enkele bericht bekijken
Oud 17 April 2003, 13:31   #32
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl
En misschien dat het kind dan geen leuk leven krijgt, maar daar hebben die ouders dan toch voor gekozen? Zij hebben ooit seks gehad en wisten wat de gevolgen ervan konden zijn. Dus moeten zij dat kind ook met liefde gaan opvoeden. Dat is hun verantwoordelijkheid.
Ja, de ouders hebben er dan voor gekozen, maar het kind niet!
Ik zie een embryo nog niet als een eigen leven. Het leeft van JOU, het is op zo'n moment gewoon een deel van jou lichaam. Dat het na een tijdje los komt en een eigen leven leidt is hardstikke leuk maar met mijzelf doe ik wat ik wil en dus ook met iets dat in m'n lichaam zit en op mij teert (ook al komt dat evt doordat ik sex heb gehad). Daarbij heb jij het nu wel zo mooi over moord. Een koe of schaap voelt waarschijnlijk al een stuk meer dan een (nog lang niet volgroeide) embryo, dan vermoord ik liever die embryo omdat hij/zij ongelofelijk veel gevolgen zou hebben voor mijn leven dan een koe zodat ik een lekker stukje vlees heb of een schaap omdat zij zo'n lekker zacht velletje heeft.

Even erbij gezegd lijkt me abortus helemaal niet zo'n gemakkelijke beslissing als ik hier doe overkomen hoor, maar niet uit ethische kwesties, gewoon omdat het mij pijnlijk lijkt iets dat zo van jou is weg te laten halen. Niet makkelijk maar soms uiteindelijk wel het beste denk ik.
  Met citaat antwoorden