Onderwerp: Abortus
Enkele bericht bekijken
Oud 26 April 2003, 14:13   #38
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

[QUOTE]Originally posted by Dimas
[B]
Allereerst, het weghalen van een aantal cellen kan men moeilijk moord noemen. Cellen denk niet. pas als die baby helemaal volgroeid is, zou er sprake zijn van moord, maar dan wordt die baby niet meer geaborteerd.

En jij vindt dus, als mijn vriendin op straat verkracht zou worden, en zwanger wordt, dat ze dan maar gewoon dat kind moet opvoeden? Een ongewilde zwangerschap en een ongewild kind is dus best volgens jou. Ik denk dat in zo'n geval een abortus een goede oplossing is.


Hoe kan iets ooit groeien als er geen leven in zit? Dat die 'aantal cellen' volgroeien tot een baby zegt dan toch al genoeg? En uit wat je zegt: 'pas als die baby helemaal volgroeid is' kan je dus al opmaken dat je het ook al wel een vorm van een baby vind.
Nee, ik vind ook niet dat het al meteen een hele baby is, die ook zonder moeder al kan leven, maar vanaf het begin is het een baby, en dat vind jij ergens dus ook wel.
Over die verkrachting had ik al gezegd dat ik daar ook niet zomaar tegen abortus ben. Daar ben ik nog helemaal niet over uit. Maar wat ik al zei, het is maar een ontzettend klein percentage van de abortussen dat door een verkrachting komt. Dat is maar zo'n klein deel dat daar best uitzonderingen voor mogen worden gemaakt.
  Met citaat antwoorden