Onderwerp: Jeetje
Enkele bericht bekijken
Oud 24 December 2003, 17:26   #48
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

anorexia is inderdaad een levensstijl, je komt er namelijk nooit meer echt vanaf. Het is alleen wel n hele zieke levensstijl en ik hoop voor je dat je het over n tijdje onder controle kunt houden.
Nu ben je duidelijk nogenit zover, omdat je gewoon ontkent dat er iets behoorlijk mis is en dat veranderd zou moeten worden.

Oh, en denk je echt dat je gelukkig wordt als je zo slank bent als je zou willen zijn? Je zal veel minder energie hebben, weinig meer kunnen doen dan in bed liggen omdat je anders doodgaat omdat je zo weinig eet. Je voelt je misschien mooi dan, en dat geeft je misschien wel wat meer zelfvertrouwen, maar het lost het probleem niet op. Als ik het goed begrijp word je gepest omdat je te dik was? Mag ik vrage hoeveel je nu weegt en hoe lang je bent?
En dan dnek je natuurlijk dat wanneer je niet meer dik bent maar n mooi figuur hebt, dat het pesten over zal gaan. Is heel logisch, zou ik ook denken. Maar het is naturlijk niet zo, omdat de werkelijke reden van het pesten NIET is dat je dik bent, maar dat je het toelaat en men behoefte heeft aan een pispaaltje.
je slaat er dan misshcien wel op(heb ik gelezen hier), maardat maakt je alleen maar zwakker. En dat zien de pesters ook in.

Wat je zou moeten doen om het pesten over te laten gaan is vertrouwen in jezelf, ookal vinden anderen je misschien niet mooi of niet aardig.
Pas wanneer je 'boven' de pesters kunt gaan staan, op hun neerkijken en zorgen dat het je niet kwetst, pas dan zal het pesten stoppen.

En je begrijpt natuurlijk ook wel dat anorexia waarschijnlijk in de toekomst zal worden aangegrepen om je te pesten, omdat ze dan maar weer iets anders hebben. Ook anorexia maakt je geestelijk zwakker. het gaat erom dat je geestelijk sterk wordt, niet lichamelijk.

Ik hoop dat je dit ook kan leren inzien.
  Met citaat antwoorden