Onderwerp: Jeetje
Enkele bericht bekijken
Oud 26 December 2003, 13:15   #66
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Preken over gezondheid, egocentrisch gedrag, enzovoorts, ik krijg ze al me hele leven te horen, maar het zit simpel weg niet in me karakter.

Maar even over ervelijke aandoeningen, daar weet jij bij mij geen donder van af, en ik wil ook niet dat daar over word geoordeeld achter mijn rug om.
Als je die preken al je hele leven te horen krijgt, denk je er dan nooit verder na? Misschien zeggen mensen in je omgeving zo'n dingen om iets te doen inzien. Een mens heeft een vechtlust om te blijven leven, als we toch even de psychologische toer wil opgaan. Elke mens heeft vanaf de geboorte in zich het doel om te blijven leven, en te vechten voor zijn leven. Dat zie je bij babies die er erg aan toe zijn, dat zie je bij mensen die op sterven liggen. Dan snap ik niet hoe jij hier over zelfmoord, euthanasie en god-wat-nog zit te prediken. Ik kan me helemaal niet voorstellen dat jou gedrag in je karakter zit. Je kan misschien helemaal geen makkelijk kind zijn, je kan erg koppig zijn,... Daar geen probleem over, maar volgens mij zit het bij jou eerder tussen je twee oren, dan in je karakter.

En daarbij zélfs een karakter kan veranderen. Dus of het nu in je kop zit, of in je karakter, uiteindelijk maakt het niet uit

En Jamiel heeft gelijk. Ga leuke dingen doen, en amuseer je in het leven. Stel geen beperkingen meer ofzo. En al heb je een erfelijke aandoening, dat is nog geen reden om zo over je leven te denken. Geluk maak je zelf, als jij het vertikt om het te doen, heb je het stiekem alleen maar aan je eigen
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden