Onderwerp: Jeetje
Enkele bericht bekijken
Oud 26 December 2003, 14:03   #74
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
LoL, ik denk dat je hier wel tegen de verkeerde persoon bezig bent. Hoe durf jij tegen mij te zeggen dat ik de dood zie als iets wat je moet ontlopen. Ik heb mijn grootmoeder letterlijk zien sterven. Een heel jaar lang heeft ze pijn gehad, en elke dag werd het slechter en slechter. De laatste weken waren gewoon verschrikkelijk, dan nog over haar laatste uren te spreken... Hoe kan jij nu zo'n woorden in je mond nemen. Jij zegt dat ze nx over jou mogen zeggen omdat ze nx afweten van jou erfelijke aandoeningen, wel jij weet ook helemaal nx van mijn leven, wat ik al meegemaakt heb, en wat ik al gezien heb...
Je neemt me te letterlijk. Ik oordeel niet over je leven, maar over je manier van kijken. uhm...even een voorbeeltje (dus niet letterlijk) stel je voor dat je bijvoorbeeld kanker hebt en ze kunnen je dood rekken maar dood eraan ga je toch, dan zou jij je dood rekken ook al moet je dan nog zoveel pijn leiden. En met zulke dingen bedoel ik dat, je kan niet het leven los laten. Wat je trouwens nu ook mooi liet zien.

En gecondeleert met je grootmoeder.

Citaat:
De dood hoort eenmaal bij het leven. Da's iets wat je moet aanvaarden. Ik zoek dan ook verder neonatologie te gaan studeren. Da's verpleegkunde op een afdeling bij kindjes die bijvoorbeeld te vroeg geboren zijn, of problemen hebben met ademen, eten, ... Er valt daar ook voor dat daar kindjes sterven. Als je zoiets niet aan kan, kan je beter in mijn ogen ook niet zo'n richting gaan volgen. Dus wie ben jij om zo over mij te oordelen?
En wie ben jij om over mij te oordelen? Dat kan ik ook vragen, mensen oordelen altijd, jij hebt mij ookal bevooroordeeld, onder het motto van dom, lui, egoitisch en als een nazie. En mijn oordelen komen er alleen uit als mensen ze ook over mij heen spuien. En inderdaad, ik vind je overgevoelig en dat haal ik uit al je schrijfseltjes uit dit forum.
En of je goed bent voor dat beroep, misschien, want je toch wilt vechten voor de levens van een ander en want je er gevoelig in bent. Ik denk dat je je daar in red, maar ja... posetieve oordelen wil ook zeker niet uit mijn mond horen?


Citaat:
Het geen wat ik je zei draaide ook helemaal niet om de dood. Het draaid om de vechtlust van iemand om te blijven leven.
Natuurlijk moet een mens vechten, je zult mij daar nooit het tegendeel over horen zeggen, maar een mens moet ook leren loslaten en opgeven, dat hoort erook bij of je wilt of niet. Soms moet een mens aanzien dat hij/zij zwak is.

Citaat:
Je laatste stelling waarom je niet wil veranderen slaat verder ook op niets denk ik. Je zegt dat je emoties en gevoelens gescheiden moet houden van het denken. Dat heet objectief denken. Je niet laten leiden door je gevoelens of emoties. In mijn ogen is dat ook nx negatief als je dat kan. Maar soms moet je wel eens even naar jezelf kunnen luisteren, gewoon nog maar uit respect voor jezelf. Dus die dingen staan gewoon los van elkaar, waarom jij geen hulp zoekt, en wil veranderen, en je manier van denken.
Inderdaad, zo is het. Heel soms moet een mens met gevoel denken, maar lang niet iedereen kan dat. Er zijn genoeg mensen die geest en gedachte gescheiden hebben, en ze zeker niet saman kan maken.

En hulp, daar ben ik sinds 2 week van ontslagen, toen had ik me er eindelijk uit gelult, ik ga daar me leven niet aan vergallen.
  Met citaat antwoorden