Onderwerp: beleids-discussie
Enkele bericht bekijken
Oud 27 December 2003, 16:34   #13
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Tja, meer invloed van de leden.. Klinkt heel aardig, maar er zitten nogal wat haken en ogen aan.
Leden zijn geen verantwoording schuldig aan iemand, staffleden wel. Staffleden moeten dus beargumenteerd en objectief stemmen, maar de vraag is in hoeverre ze dit kunnen, danwel hier op afgerekend worden.
Daar komt bij dat meer invloed van de leden ten koste gaat van de macht van de staffleden en ik durf met zekerheid te zeggen dat binnen staff een aantal mensen zitten die geen beperking van hun macht zullen tolereren en daar alles tegen in het werk zullen stellen.
Een derde probleem is de vraag wie er dan mogen stemmen? Kan Bartje518 stemmen met zijn 5 pseudoniemen (niet persoonlijk.) of krijgen alleen alle bekende actieve users stemrecht?
En op welke manier wou je dat dan in de praktijk brengen?
En hoe wou je die vriendjespolitiek dan tegengaan? De ene kliek zal stemmen op 'hun vriend', waar de andere kliek weer een hekel aan heeft. En de goede forumbaas zonder echte vrienden op dit forum? Die zal slechts van enkele leden stemmen krijgen.


Verder... FB-op-proef is op zich wel een mooi idee, maar in de praktijk dus vrij lastig. Ik zie liever een soort commissie die zich bezighoudt met beleid.. Deze commissie zal uit 6 man moeten bestaan, 3 gekozen door leden, 3 door de staff. Maar nu ga ik eten, en de taken en doelstellingen van deze commissie heb ik vaker beargumenteerd...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden