Onderwerp: beleids-discussie
Enkele bericht bekijken
Oud 28 December 2003, 16:29   #29
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Ik denk dat als we het beleid dat sommige mensne opperen gaan doorvoeren, dat fber/beheerder zijn dan een dagtaak wordt. En neej die tijd hebben we niet want iedereen zit nog op scoool,werk, vrienden, eigen leven etc.
Dat is echt bullshit LoeLoe.. In die tijd dat ik forumbaas ben geweest kostte het me echt niet meer tijd. Mijn fora waren nou ook niet echte uitdagingen, maar een forum als ADB is met z'n 3'en ook goed bij te houden. En het is ook weer niet zo druk op Staff dat je er meer dan een kwartier mee kwijt bent per dag. Het enige waar tijd in is gaan zitten voor mij is het uitwerken van regels..

Het echte probleem is denk ik het willen. Je moet wel bereid zijn om er wat energie in te steken, in positieve zaken dan.
Als er iets negatiefs gaande is zie je dat iedereen ineens alle tijd heeft om de discussie aan te gaan, maar als er iets opgebouwd moet worden geeft een deel van de staff gewoon niet thuis.
Met het gevaar weer Koelkast op de (koel)kast te jagen... Hij heeft aan gegeven geen tijd te hebben om aan iets positiefs te werken als de regels.. Maar aan de andere kant zie ik deze beheerder wel alle tijd hebben om ellenlange posts te plaatsen als het om iets negatiefs gaat.. Dat is gewoon krom en daar zit dus ook het probleem. Als je niet bereid bent om tijd te maken om te werken aan positieve dingen voor dit forum, dan blijf je met deze puinhopen zitten. Want is het zo'n moeite om even een paar gedragsregels te maken voor je subforum? Nee, is gedaan in een kwartier, zeker omdat je makkelijk van een ander forum kan kopiëren.
Nu hebben we daar dus een discussie in staff over gehad, een paar maanden terug en iedereen was het er mee eens dat ze overal moesten komen (niet reageren = eens zijn). De deadline lag op de maandag nadat ik stopte.. Zie jij ze nu overal? Nee, en waarom? Omdat in de staff gewoon een aantal te laks zijn om tijd vrij te maken om dat ff te doen. Lamheid alom. En dit is maar gewoon een voorbeeld...

Dit is natuurlijk niet het enige probleem. Een forum onderhouden is op zich niet zo moeilijk, moeilijker is voor de meerderheid om bezig te zijn met beleid, de toekomst.. Dat kun je ook niet van iedereen eisen. Eigenlijk zouden de beheerders daarin ook een sturende rol moeten hebben, maar dat gebeurt niet. Nightwolf is gewoon geen voortrekken met dat soort dingen en Koelkast heeft het te 'druk' om zich daar mee bezig te houden en is vooral actief als zijn eigen functioneren in het geding is.

En dan kom ik toch weer terug op een stokpaardje van mij: een commissie beleid laten bepalen (ik zie er dan ook het liefste bijkomen dat zij toegang tot meiden/ mannen regelen en de aanstelling van FB'en). Maar dan raken bepaalde mensen nu eenmaal macht kwijt en het zal nooit van de grond komen ben ik bang...

Zal ik terugkeren als FB?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden