Enkele bericht bekijken
Oud 25 May 2004, 14:13   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Mja als ik op straat aan de gemiddelde jongere vraag wanneer WOII was dan weten ze et vaak niet eens! Hoe kan je dan ooit haat hebben tegen Duitsers.
Nee dit verzin ik niet, dit is uit meerdere representatieve onderzoeken gekomen toen Nederland 50 jaar vrij was. Het is echt eerder een kwestie van elkaar na praten en proberen cool te zijn door iemand anders minder te vinden.

De koude oorlog had er deels zeker wel mee te maken. Duitsland zat in het verdomhoekje en mocht niks. Ze konden nergens in investeren, alles werd voor ze geregeld. Daarentegen was men in sport redelijk vrij. Dus kon daar in geïnvesteerd worden. Duitsers waren vaak oppermachtig. Niet iedereen dulde dat.
Ik heb altijd geleerd dat dat met voor West-Duitsland niet opging. Men had als geallieerden juist na de WO I de Duitsers in het verdomhoekje gestopt. En daardoor kon ook een man als Hittler de macht grijpen, aangezien Duitsland vernederd werd. Die fout wilden de Amerikanen met name na de WO II niet nog eens maken, waardoor West-Duitsland al gauw weer een normaal land werd, en zelfs als een van de eerste lid werd van de NAVO. Duitsland werd toen snel weer opgebouwd. Voor Oost-Duitsland gold inderdaad hetgeen je hierboven uiteen hebt gezet. Inderdaad komen ook veel succesvolle sporters van de Oost-Duitse sportschool. Jan Ullrich bijvoorbeeld, of Gunda Niemann uit Erfurt.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden