Enkele bericht bekijken
Oud 10 June 2004, 16:08   #35
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phitje
Dat Duitsland haat wordt er ingebracht door de media als t om voetbal gaat. Verder zijn die duitsers ontzettend vriendelijk meestal, en volgens mij zijn ze ook erg verlegen omdat ze zich enerzijds schuldig voelen aan de WOII.

Ohja, men heeft een hekel aan dat laffe voetbal van de Duitsers. Ging het toevallig daarover?
ik denk dat je er met die media aandacht de spijker op zn kop slaat

van voetbal weet ik niks, en wel van de WOII, ik heb toevallig een hekel aan de Duitse taal maar met Duitsers heb ik erg weinig te maken, en ik heb ook helemaal niets tegen hen
prins Claus vond ik echt een geweldige man, persoonlijk gesproken

Ik merk ook weinig van Duitser-haat. Mijn oma, die de oorlog had meegemaakt, vertelde mij een verhaal van Duitsers die fietsen aan het ronselen waren, en zij liet toen de banden van hun fietsen leeglopen. Een NSBer uit haar straat vertelde dat aan een Duitse soldaat/officier (iets Duits ) maar die vertelde de NSBer dat ie er niet trots op hoefde te zijn dat hij zijn eigen landgenoten verraadde. ZOW zei mn oma, en daar kon ie et lekker mee doen
Mijn oma voelt ook geen wrok jegens de Duitsers, en dat terwijl zij er zelf middenin heeft gezeten. Ze zei: vele rotte appels, maar er zaten toen ook goeie jongens tussen die gewoon geen keus hadden.
Maar ik vind dat je het Duitsland van toen ook in perspectief moet zien, velen zagen in Hitler een verlosser, en de gewone man zag al die gruwelijkheden echt niet. Opzweping door armoede. Ik begrijp het heus wel, en ik neem ze ook niets kwalijk.
En Hitler, man, die was gewoon gek joh (ook Joods overigens, wat een idioot )

Maar de media spreken een grote rol in de publieke opinie, best kans dat zij die "Duitser-haat" aanwakkeren
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden