Onderwerp: vuurwerk of 555
Enkele bericht bekijken
Oud 9 January 2005, 01:42   #106
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
nou moet jij eens goed luisteren vriend ik moet niets, jij probeert mij te overtuigen dat jij gelijk hebt en mijn denkwijze niet goed is, maar wie bepaalt dat, jij? voor mij? dat dacht ik niet. je kunt het misschien niet bevatten dat mij die lui geen reet intresseren en dat ik dat geld liever naar de mensen hier zie gaan, maar dat is niet erg, maar ga me niet vertellen dat ik geen gelijk heb, want ik vind van wel, en dat is belangerijk net zo dat ik het neit erg vind dat jij vind van niet.

persoonlijke aanvallen? agressie? hoe kom je daarbij? jij bent gewoon zo dom geweest om daar heen te gaan waar ik je heenstuurde

nee, absoluut niet, je kunt met allerlei argumenten komen, maar wij zijn het hier niet over eens, het enige wat ik doe is er van kotsen dat mensen blijkbaar een stel lui aan de andere kant van de wereld zieliger vinden dan mensen hier, en dat daar ineens wel geld voor weggelegd word terwijl men hier in de schulden raakt door allerlei bzuinigingen en nu is het vingertjes naar mekaar uitsteken van jij geeft te weinig jij moet terug van vakantie, bah.

en waarom moet er dan ineens geen lijn getrokken worden, omdat het zo zielig is?
omdat iedereen ineens geld doneert?
omdat het een mediahype is ?
vanwege een hele dag radio555?
dj's die mekaar de troef proberen af te steken wie de hoogste donatie binnenhaalt?
dit gaat allang niet meer om het helpen van die mensen, dit is een ego kwestie geworden, en zeg maar eens dat het niet zo is.

ik blijf erbij , ze kunnen allemaal verzuipen van mij part, als daarmee bereikt word dat wij het hier beter krijgen dan zei dat zo. en dat meen ik.
een egoist, misschien, maar klinkt het zo raar dan ? ik ken die lui neit, wat doen hun voor mij? niets. moet ik me dan schuldig voelen omdat ik het niet nodig vind hun te steunen, alstjeblieft zeg.
een mens sterft toch, hoe en wanneer is de vraag maar sterven doe je.

owja, en dan nog iets, van jou '' bron '' : Het trage begin van de hulpverlening werd later ruimschoots gecompenseerd door de grote hoeveelheden geld en goederen die men in Nederland en de rest van de wereld aan de getroffenen schonk. Dat hierdoor later een bovengemiddelde welvaart in het weer drooggemaakte Zeeuwse land viel te bespeuren, leidde wel tot scheve ogen
ik bedoel maar.
Als je zo denkt dan begrijp ik niet waarom je je überhaupt in deze discussie mengt, want in een discussie wil het nog wel eens zo zijn dat men van mening verschilt en via argumenten elkaar probeert te overtuigen. Om gelijk halen gaat het me helemaal niet, om mijn mening te verkondigen wél, en ook om duidelijk te maken waarom ik het absoluut niet met je eens ben. Kun je trouwens dat stukje dat ik 'zo dom geweest om heen te gaan waar ik je heen stuurde' even nader uitleggen

Volgens mij ontbreekt het je vooral aan realiteitszin, anders kan ik niet verklaren waarom je toch de situatie in het rijke Nederland vergelijkt met de situatie van nu in de getroffen gebieden in Azië. In Nederland hebben we het namelijk helemaal niet zo slecht geregeld met ons sociale stelsel en onze verkregen welvaart. In Nederland kan er nog genoeg verbetert worden en ook in Nederland zijn er uitzonderingen die rond de armoede grens leven en het niet breed hebben, maar dat lijkt me toch totaal onvergelijkbaar met een gemiddelde Indonesiëer die zijn totale bestaan en familie kwijt is.
Ik vind het ronduit egoïstisch dat je daar geen oog voor hebt en dat je vindt dat de rijke landen in deze wereld niets te maken hebben met armere gedeelten in de wereld, ondanks het feit dat hier natuurlijk wel een verband tussen is, neem maar het koloniale verleden van Nederland in Indonesië. Daarnaast is Nederland nu zoals het is vanwege soortgelijke hulp. Na WOII was Nederland er rampzalig aan toe en zijn we opgebouwd naar het welvarende land dat we nu zijn waarbij we volkomen afhankelijk waren van buitenlandse hulp. Of vind je dat we toen ook onszelf maar moesten redden en de VS niet met ons had moeten bemoeien? Of vond je dat de mensen en landen die Zeeland geholpen hebben ook beter totaal geen reet interesse hadden moeten tonen? Als er een komeet stort in de Noordzee en de helft van ons land staat onder water en de gevolgen zijn niet te overzien, moet de wereld dan geen poot uit steken?

En als je zulke kutargumenten als 'iedereen sterft een keer, de vraag is hoe' gebruikt, kom dan niet aan met de ouderenzorg en de enorme problemen die er volgens jou in Nederland zijn en waar het geld dat naar Azië gaat hard voor nodig zou zijn om het ons in Nederland beter te laten krijgen. Dan moet je -naar jouw idee- ook één lijn trekken en niemand helpen. Doek de overheid en de verzorgingsstaat dan maar op, vergeet de zorg zoals die in Nederland geregeld is. Laat dan iedereen creperen -trek één lijn- en laat het ieder voor zich zijn.
  Met citaat antwoorden