Enkele bericht bekijken
Oud 13 February 2005, 11:17   #5
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard



Titel
Aviator, the

Jaar
2005

Regie
Martin Scorsese

Cast
Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett, Kate Beckinsale, John C. Reilly, Alec Baldwin

Genre
Drama

Waar gaat hij over
The Aviator verteld het verhaal van Howard Hughes, die groot werd door onder andere het regiseren en produceren van films en zijn passie voor vliegtuigen.

Wat vond ik ervan/Review
Martin Scorsese begon deze film waarschijnlijk omdat Hughes verantwoordelijk was voor zijn favoriete film 'Hells Angels'. Leonardo DiCaprio zet een rol neer die alleen voor hem geschikt is en hij heeft me zeker wel verschillende momenten stil gemaakt in de bioscoop. Ja ik kijk ze nog in de bioscoop . Maar goed, het zou mij niet verbazen als Leonardo zijn oscar meepikt. Onder andere de crashscene was zeer ontroerend. Ik leefde echt mee en ik wist ook niet wanneer ik medelijden moest krijgen met Hughes. Dat is de grote kunst van Leonardo. Ook vooral van Scorsese. Waar je in de ene helft een filmproducer fanatiek aan het werk ziet en een bazige Huges, zie je in de andere helfst een neergang van een producer die je voor altijd bij zal blijven. Wat daarna zal gebeuren is misschien een beetje teveel van het zelfde IK vind dat Scorsese bij de 'big boys' blijft met deze prachtige film. Het is misschien geen Raging Bull of Taxi Driver. Maar de stijl is zeer herkenbaar en ik vraag me dan ook af waar de meeste reviews over klagen bij deze film. Hij is misschien aan de lange kant, maar bedenk dan wel dat het een enorm levensverhaal is en dat de tijd ook echt nodig was.

Ik kijk vooral uit naar de verdere samenwerkingen van DiCaprio en Scorsese. En dankzij deze review weetik hoe ik Scorsese moet spelen.

Beoordeling:
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden