Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 5 January 2009, 17:48   #73
De-Emo
Lid
 
Geregistreerd op: 5 January 2009
Berichten: 326
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door weerlegger Bekijk Bericht
Ik mot niks hebben van gelovigen. Helemaal niet als ze met een bijbel langs me deur gaan
Jehova-getuigen bedoel je? Die wijs ik altijd beschaafd, doch dwingend de deur. Geloof is persoonlijk, dat dring je anderen niet op.

Maar dat betekent niet dat elke gelovige meteen maar een vervelend mens is. Wel vervelend voor jou, dat je niks moet hebben van gelovigen, meer dan de halve wereld gelooft. En gelovigen zijn heus niet anders dan anderen, de meesten praten niet over hun geloof tegenover anderen, alleen als daarom gevraagd wordt. De meesten proberen hun mening niet op te dringen aan de anderen, terwijl jij dat wel doet. In feite, geloof jij ook. Jij gelooft in het geloof dat God niet bestaat. En jij dringt het wel aan anderen op, dat gaf je zelf toe. Ik moet je eerlijk zeggen, ik zie 't verschil niet zo.

Zoals ik zei, bij de meeste gelovigen merk je niet dat gelovig zijn. Tja, als je met ze eet en ze willen even bidden. Heb 't respect gewoon even. Zolang zij hun visie niet proberen op te dringen, zie ik 't probleem niet.
De-Emo is offline