Enkele bericht bekijken
Oud 13 December 2002, 11:50   #5
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

((heb je gister toevallig de stoel gezien met rick felderhof???
daar was een man in die was zo ongelovelijk mooi.
die dacht ook een beetje zo... dat was wel mooi ))

de maatschappij vereenzaamd enorm het wordt een enorme bron van eenlingen die allemaal hun eigen weg gaan.
Mensen helpen elkaar niet meer, ze snauwen elkaar af , laten elkaar nie meer in hun waarde, het is precies hoe je zegt.
Ik denk niet dat het gehele probleem door jezelf is op te lossen. Ouders kunnen je wel leren van help anderen, kijk naar anderen wees een groep. maar het wordt niet zo, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar, ik had laatst een droom over dit onderwerp en ik zal hem even vertellen..

(ik droomde dat iedereen uit elkaar groeide omdat het kleine groepsgevoel niet meer aanwezig is.. We wonen met heel erg veel mensen op een heel klein stukje land. Dat zou in princiepe nog goed kunnen gaan maar ik droomde dat het grootste probleem was dat de gildes zijn opgeheven zegmaar.
Je gaat met een hele grote klas kinderen naar de basisschool waar de meesten nog vrij en vrolijk rondhuppelen, diegene die dat niet doen zijn, naar mijn mening ,verkeerd beïnvloed door hun ouders. Daarna was het voor de meeste mensen nodig om een vak te leren. Meestal voelde je je thuis in dat vak en kwam je in je eigen omgevingkje terecht, bij de mensen die hetzelfde wilde als jij dat wilde..

Nu moet je eerst nog naar de Middelbare school waar het grootste probleem ontstaat, je maakt daar meteen onderscheid van slim/minderslim/minderslim/minderslim en door sommige mensen wordt er zelfs een hokje slecht/dom ingevoerd.
Bovendien zit je met allemaal verschillende mensen die allemaal iets anders willen in een klas je jaartjes uit te zitten.
Op jou eigen niveau. In jou eigen hokje.
Er worden gewoon verwachtingen aan je gelegd, omdat je bij toeval in het hokje bent beland waar je inzit..)
(dit is een voorbeeld van hoe hokjes ontstaan)

MAAR in je eigenhokje wordt je niet gezien, want je moet natuurlijk wel het beste van het beste doen. En dat is het allerfoutste wat op iemands schouders kan gelegd worden.
Daarmee is iedereen bezig beter te zijn dan anderen terwijl je juist dan je eigenwaarde heel erg verliest. De massa is bezig beter te zijn.. en dan is het logisch dat je iemand anders nauwelijks meer ziet of helpt, je bent te hard bezig jezelf te redden... Je gaat jezelf boven of beneden iemand stellen..
En tenslotte kijk je niet meer naar jezelf en naar je omgeving en zal het talent wat je hebt je alleen maar tegenwerken.. want het werkt niet...
Deze maatschappij zal en kan alleen veranderen als mensen inzien dat het fout is... maar daar zal pas over een paar generaties verandering in komen als deze generatie kinderen het veranderd...

(voor de duidelijkheid ik droomde dus het verschil tussen de middelbare en de basisschool en vroeger..)
  Met citaat antwoorden