Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 3 January 2009, 16:56   #1
weerlegger
Lid
 
Geregistreerd op: 1 February 2008
Locatie: Precies in het midden
Berichten: 775
Standaard Geloof jij in god?

Geloof jij in god? En motivatie please.

Ik geloof persoonlijk niet in god, omdat er geen enkel spoor is dat hij bestaat. Ik geloof ook niet omdat het geloof voor veel problemen zorgt in de wereld. Ik denk ook niet dat de hemel of hel bestaat, want waarom zou 'god' slechte en goede mensen gemaakt hebben. En alle natuurrampen dan? Natuurlijk zeggen de gelovigen dat de 'duivel' het allemaal heeft gedaan. Want 'god' zou natuurlijk zoiets niet doen. Maar kan 'god' de 'duivel' dan niet stoppen? En om nog even door te gaan over: De dood topic. Als je dood bent ben je gewoon dood. Denk je serieus dat je een ziel hebt? Je hersens creeeren die fantasie, omdat de meeste mensen bang zijn voor de dood. Als je dood bent stopt je hart ermee. Er wordt geen bloed meer naar de hersenen gepompt en zo verlies je je bewustzijn. (Een hartaanval als voorbeeld nemen). Denk je dan echt dat je ziel opstijgt en dat je naar de hemel of hel gaat? En als er zoveel verschillende geloven zijn, welke moet je dan geloven? Waar moet je in geloven? Allah,God,Boedha enz? En geloven in 'god' is ook gewoon bang zijn voor het onbekende. Vroeger dachten de Grieken bijvoorbeeld dat de donder werd gemaakt door een 'god'. Vandaag de dag lachen we daarom net als we over 100 jaar lachen als we erachter zijn gekomen hoe het heelal is ontstaan. (een hele ruwe schatting). Hoe meer de mens evolueert hoe meer de mens een logische verklaring zoekt voor alles om ons heen. Na het bang zijn voor bepaalde dingen werd er dus een 'god' 'gecreeerd'. Al onze angsten en vragen werden gewoon ingevuld door 'god'. En de bijbel.. De bijbel was vroeger een boek om mensen in toom te houden. Ben je stout ga je naar de hel en ben je braaf ga je naar de hemel.
weerlegger is offline