Enkele bericht bekijken
Oud 14 June 2002, 17:07   #70
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad, dat nummer “Kim” getuigt niet echt van een realistische blik op je eigen vertoonde emoties.
Wat zijn emoties en wat is sensatiezoekerij?
Ik kan nu ook een bandje maken waarop het net lijkt alsof ik mijn ex-vriendin in een koekjestrommel heb gestopt, een paar snuifgeluiden maak en net doe alsof ik haar op een hamburger bij de McDonalds uitsmeer.
En er dan nog maar vaak genoeg ‘Fuck You!’ en ‘Die Bitch!’ bij roepen en je hebt een perfect persiflage op een nummer wat emotioneel moet zijn.
Haat is ook een vorm van emotie, maar 13 nummers vol met haat komt niet echt realistisch meer over.

Op de CD’s van Eminem staan inderdaad niet vol met nummers die een commerciële hit zijn geworden, maar het zijn wel potentiële commerciële nummers.
Allemaal geschreven met hetzelfde concept en met dezelfde bedoeling.
Zoveel mogelijk mensen shockeren, wat hem overigens in Nederland volgens mij niet echt lukt.

Je kunt me overigens een leek noemen op het gebied van Eminem, maar dat ik zijn muziek niet weet te waarderen wil nog niet zeggen dat ik er niet naar geluisterd heb.
Ook nummers van voor zijn bekendheid heb ik aandachtig beluisterd en moet helaas concluderen dat er weinig variatie in zijn teksten zit.
  Met citaat antwoorden