Onderwerp: Filosofie
Enkele bericht bekijken
Oud 5 January 2003, 12:47   #25
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


ik geloof in een paar dingen van de wetenschap, laat ik nou maar eens als een schaap achter alle onderzoeken aanlopen en geloven....

snap je wat ik bedoel?

Je zult contant over bepaalde zaken moeten nadenken en niet over een paar punten en dan de rest maar aannemen, dan krijg je alsnog hersenloos kuddegedrag
ja daar heb je ook wel gelijk in ja. maar ik denk wel dat er een behoorlijk vershcil zit tussen wetenschap en geloof. Als we bijvoorbeeld het Christendom nemen, en je gelooft dat God de aarde schiep, dat Jezus de zoon van God was, en dat alles wat over hem in de bijbel staat waar is. Dan heb je misschien nog niet nagedacht over Mozes, maar als je het voorgaande gelooft, geloof je de verhalen over Mozes ook sneller, omdat daar diezelfde God in voorkomt, en er op dezelfde manier mee omgegaan wordt.
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je als 1e gelooft, iets kleins en relatiefs onbenulligs of iets heel belangrijks, zoals het geloof aan jezus.
Wetenschap is iets heel anders, dat is allemaal door verschillende wetenschapers en instituten vertelt, terwijl er als Christen 1 bijbel is, en 1 kerk waar je lid van bent.
  Met citaat antwoorden