Onderwerp: k*trook
Enkele bericht bekijken
Oud 9 December 2003, 21:57   #40
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

op een doordeweekse avond is Phitje weze biljarte, er waren nog iets van 20 mensen. Me pa is de baas van die zaak en die heb toen eens zitten tellen hoeveel er nou zouden roken, want er zou misschien wel eens een rookverbod kunnen komen in de Horeca. En er waren slechts 3 mensen die niet rookten. Ook net zoals eerder vermeld mensen die buiten een café niet roken roken juist wel vaak mee in een café waar ook bier wordt genuttigd, en bij een biertje vinden vele een peukie horen.
magoed,
ik zie ook vaak dat mensen het hebben over dat mensen met astma er zo vreselijk last van hebben. Ik ken zelf ook wat volk die er last van hebben, maar ze roken allemaal stuk voor stuk. Dus tja, om roken te gaan verbieden in de kroeg zou een ongelofelijke egoistische beslissing zijn van een niet-roker. En waarschijnlijk een doodsteek voor een groot deel van de horeca, want ik zie vaak in een kroeg dat op een rustige avond de toco's nog draaien door de vaste stamgasten die een biertje en een peukie nuttigen. Als je hen het roken zou verbieden zullen die rokerts niet zo graag meer naar de kroeg gaan maar elders hun heil zoeken. Waardoor de kroegbazen weer moeten zoeken naar oplossingen om hun tent winstdraaiend te houden, en daardoor dus de prijzen van de drank opvoeren.