Onderwerp: Epic opstel
Enkele bericht bekijken
Oud 27 September 2009, 20:09   #1
Icarus
Super Lid
 
Icarus's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 February 2009
Locatie: Moskou
Berichten: 5.834
Standaard Epic opstel

Hoe moet ik mij gedragen: een instructie-gids door Thomas Bijnens, professioneel rebel.

Hoe begin ik hier aan? 't Lijkt alsof ik een roman moet schrijven. Eerst en vooral aangename kennismaking.
Mijn naam is Thomas Bijnens, ik heb een nogal aparte blik op het leven, en de meeste mensen appreciëren dat niet zo.
Op het moment ben ik 15 jaar, en dus zit ik in een nogal moeilijke periode van mijn leven, de puberteit, maar genoeg over dat.
U heeft gevraagd om een opstel en wel u krijgt er één, één zonder schrijf fouten, grammaticale fouten en goed opgebouwde zinnen van hier tot en met pagina twee.

Dus hoe moet een tiener zich gedragen in deze maatschappij? Ik heb totaal geen idee, iedereen is zichzelf en behoort zich te gedragen zoals zichzelf, maar in deze democratie is dat niet zo vanzelfsprekend dat iedereen zich gedraagt zoals hij of zij wilt. Maak kennis met: regels. Als er geen regel voor dit is, is er wel een regel voor dat. Maar alle regels zijn er om deze democratie één stap verwijderd te houden van totale chaos en anarchie.

Hoe ver zit ik eigenlijk? 't Lijkt eeuwig te duren deze pagina's te vullen met zinnen die op niets slaan en compleet off subject zijn.
Hoe laat is het? 19.55u. bijna etenstijd, ik vraag me af wat we gaan eten vandaag, hopelijk schnitzel met aardappelen, dat heb ik al lang niet meer gegeten.

Back on subject, hoe moet ik mij gedragen? Ik heb geen idee, vertelt u het mij. Ik ben dan ook maar een miezerig wezen ter vermaak van de goden der onderwereld genaamd: leerkrachten, waar ik ter informatie alle respect voor heb. Het zijn ook mensen, ze eten, drinken, ontlasten en slapen gelijk ieder van ons. Ook al lijkt de mensheid sommige van hun af en toe te ontvluchten wanneer ik in hun wazige ogen kijk en hun blik naar mij staart met een frons op het voorhoofd. Verlangend naar vakantie, respect, egard en waardering. Dat de wereld eindelijk inziet wat voor rol ze spelen in de opvoeding van de volgende generatie. Maar compleet los van dit, hoe moet ik mij gedragen? Ik val in herhaling.

Pagina 2

Ik verras mezelf! Nooit gedacht zo ver te geraken, dit is een mijlpaal in mijn leven!
en dan nu voor het verhaal, het gene waarover dit opstel eigenlijk moest gaan.

Hoe moet ik mij gedragen: Ik hoor mij te gedragen als een voorbeeld voor alle zwakzinnige kinderen in onze school die hun eigen moeten spiegelen met andere en nooit een eigen kijk op het leven zullen hebben. Kinderen die geen zelfvertrouwen hebben en zich aan de opgegeven taak houden als ze een opstel moeten schrijven. Ik hoor mij te gedragen als O.Z.L. Maria, maar dan met een uitsteeksel tussen mijn benen. Ik moet mij gedragen als een proletariër: als een onmondige arbeider hoor ik alle commentaar simpelweg te aanvaarden en te buigen als een hond voor de maatschappij. Mainstream is niet weggelegd voor mij. Ik ben een buitenbeentje en zal dat waarschijnlijk altijd blijven. Tot de teleurstelling van andere.
Nu lijkt het alsof ik een luie zak ben die niks anders doet als zijn eigen zin: fout, ik doe mijn uiterste best om deze velen regels toch te aanvaarden alhoewel ze soms onrechtvaardig worden bekrachtigd.

Het komt hier op neer: Ik moet mij niet aanstellen. Dit is wat u wou horen, niet? Hier heeft u het dan! Ik ben een kinderachtig misbaksel van niets en ik blijf alles fout doen, keer op keer blijf ik mijn omgeving teleurstellen. Vast en zeker zal ik niets beters als een zwerver worden met zijn trouwe vrienden meneer pen en mevrouw potlood op hun knus perceel: Het papier.

PS: Een fijne krokusvakantie!

Gemaakt door 1 van m'n beste vrienden.
Ik vond het echt nice,dus ik dacht ik deel het ff met jullie.;D
__________________
BelgenGay. Ik ben Pfaff
Icarus is offline   Met citaat antwoorden