Enkele bericht bekijken
Oud 26 October 2005, 16:27   #20
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dat denk ik dus ook. België bestaat (net als Nederland overigens) nog niet zo lang in de huidige vorm en het is nooit helemaal super gegaan tussen de volkeren onderling. Moet je nagaan wanneer die 'Hollanders' zoals de Belgen ons noemen (en we hebben absoluut geen sympatiek imago in België) er ook nog eens bij komen..

Begrijp me niet verkeerd, ik zie absoluut ook economische voordelen, maar op met name op sociaal en politiek-juridisch gebied zijn de verschillen veel te groot. Afscheiden van een land is veel eenvoudiger dan ze samenvoegen, zonder dat er sprake is van een duidelijk overheersende partij (en dat is nog lastig).

Kijk bijvoorbeeld eens naar onze Oosterburen, toch altijd een land geweest en de wil om samen te gaan na de val van de muur was er absoluut, maar zelfs daar zijn de problemen gigantisch, terwijl ze maar een kleine 50 jaar niet samen geweest zijn!
aan de andere kant zijn de vereniging van Italiaanse rijkjes en Duitse staatjes in de 19e eeuw ook goed gegaan. Terwijl die veel verder van elkaar stonden dan Nederlanders en Belgen nu. Ben trouwens zeer benieuwd hoe de Belgen hierover denken (op dit forum)
  Met citaat antwoorden