Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 4 January 2009, 20:54   #41
Vollemaan
Lid
 
Geregistreerd op: 6 December 2008
Berichten: 644
Standaard

Als iemand me de definitie van god kan uitleggen kan ik bedenken of ik in god geloof of niet. Is de god van het christendom de echte god, of is god de natuur? Welk geloof gelooft in de echte god? Ik weet niet wat/wie god is, en kan dus ook niet erover bepalen of ik in hem/het geloof. Ik geloof zeker dat er iets is dat over aarde heerst, maar dan vraag ik me ook weer af waarom deze planeet is verkozen door ''god'', en niet een andere planeet. Misschien is er nog wel een andere planeet waar leven is, misschien is het daar wel precies zoals het hier is (maar dan natuurlijk anders ingedeeld enzo), maar wel met mensen, dieren, geloven, snelwegen, enzovoort. En het bijvoorbeeld ''Roar'' heet, in plaats van dat wij op ''Aarde'' leven. Is ''god'' dan heerser over beide planeten? Want in de bijbel staat geloof ik alleen dat god de heerser is over Aarde, en niet over andere planeten. Zijn er dan meerdere ''goden'' ? Is ''god'' een mens? Of is hij/het een oeroud wezen, die ver voor het jaar 0 hier kwam, in de tijd van de dinosaurussen bijvoorbeeld? Misschien dat hij/het in het jaar 0 pas zich vertoonde aan de wereld? Alsjeblieft, leg me uit wat/wie god is, voordat ik in hem/het ga geloven.
Vollemaan is offline