Onderwerp: Na-competitietopic
Enkele bericht bekijken
Oud 1 June 2005, 13:42   #28
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Dat kan best kloppen en daar was ik me inderdaad niet bewust van, (besta nog maar 17 jaar) maar omdat ik nog maar 3 a 4 jaar de Eredivisie intensief volg kwam ik toch tot de conclusie, dat de Graafschap in de laatste paar jaren dan steeds degradeerde en weer promoveerde om vervolgens weer te degraderen.
Maar dat alle clubs uit de GD divisie financiele problemen hebben en zich daardoor niet zouden kunnen handhaven in de ED Tyskie is niet helemaal waar.
Neem als voorbeeld FCGroningen nou, die is in het seizoen van 2000 gepromoveerd en na een paar jaar nacompetitievoetbal heeft het zich toch goed weten te handhaven nu in de ED, en wellicht zelfs over 1 a 2 seizoenen zicht op Europees voetbal.
Dus wat jij zegt klopt niet helemaal
De Graafschap is precies één keer gedegradeerd en meteen weer gepromoveerd. En ook nu is het nog niet helemaal voorbij. Dus hoe kom je erbij dat ze in Doetinchem ook een heen-en-weer kunnen gaan bouwen?

Tijs, AZ degradeerde destijds niet 'per ongeluk', maar kwam in 1996 terug na een aantal jaren kelder van de 1e divisie. Daarna degradeerde men meteen weer en promoveerde in 1998 voor de laatste keer
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden