Enkele bericht bekijken
Oud 19 August 2002, 22:40   #15
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
volgens mij is het wel toegestaan

het feit dat je namelijk geen sex voor het huwelijk mag is namelijk omdat je dan overspel pleegt, aangezien de persoon met wie je sex hebt niet je vaste partner betreft (niet in de echt verbonden, voor het leven!)
mocht je daarna dus met een ander gaan, dan pleeg je overspel (oftewel: hoererij)...

vanuit dit standpunt bezien is sex voor het huwelijk niet toegestaan.. maar masturbatie hoort daar volgens mij niet bij tenzij jij vind dat je dan overspel pleegt tussen jezelf en andere desbetreffende persoon.

volgens mij zijn hier wel diepgaandere artikelen over geschreven...
Euhm, zoals ik eerder heb gepost: sex voor het huwelijk is in die zin niet toegestaan dat, als je met iemand neukt, je met die persoon trouwt voor God. Als je het dan met die persoon uit zou maken en met iemand anders het bed zou delen, zou je echtbreuk plegen, en dat moet je dus voorkomen. De veiligste manier daarvoor is "geen sex voor het huwelijk". In theorie mag je dus best "spelen", als je maar niet gaat neuken. En je mag ook best neuken, als je het bij die ene persoon houdt, dus later idd daadwerkelijk ook met die persoon trouwt.

Cheerz
  Met citaat antwoorden