Enkele bericht bekijken
Oud 26 October 2006, 06:07   #8
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door QQQ
Eén filmpje is geen reden nee, maar ik zie weinig boeiends meer gebeuren binnen het blues genre.
Weinig nieuws, misschien. Boeiend blijft het mijns inziens wel.

Citaat:
Natuurlijk leeft de muziek voort, en er zijn wat mij betreft meer dan genoeg goede artiesten waarvan blues een onderdeel of invloed in hun muziek is.
Er zijn inderdaad genoeg goede artiesten die (een deel van) hun inspiratie uit blues halen. Mee eens dus

Citaat:
Stevie Ray Vaughan is al 16 jaar dood, dus hoe die de blues nog levend moet houden zou ik niet weten. Maar om antwoord te geven op je vraag: nee, zijn muziek laat me niet koud. Hij wist het met gevoel en overtuiging te brengen. Maar tegelijk was er ook niet veel nieuws onder de zon. Wat hij deed in de jaren '80 was in feite al een soort 'revival' van de blues.
Leuk geschiedenislesje, maar ik wist al van zijn overlijden. Waarom ik explicitiet SRV noem, is omdat vrijwel elke hedendaagse bluesgitarist door hem is beinvloed! Hij is dan al wel een tijdje dood, maar nog steeds één van de sleutelfiguren die de stijl heeft gemaakt zoals die nu is.

In het filmpje is ook duidelijk de invloed te horen die SRV op de gitarist heeft en ik moet zeggen dat SRV ook degene is die mij (in de zin van bluesgitaar) tot nu toe het meest beinvloed heeft.

Citaat:
Als ik zeg dat blues dood is bedoel ik daarmee trouwens ook niet dat er nooit meer iemand op aarde zou kunnen leven die 'vitale' bluesmuziek speelt (net alsof ik überhaupt iedere bluesmuzikant op aarde zou kunnen kennen ). Ik bedoel daarmee te zeggen dat er over het algemeen binnen het genre weinig interessants meer gebeurt. De gemiddelde hedendaagse bluesmuzikant kan mij niet raken, ik heb het allemaal al eens eerder gehoord. En beter.
Zie eerste quote.

Edit: Ben je weleens naar bluessessies geweest? Zo ja, heb je weleens meegespeeld?
Impressions is offline   Met citaat antwoorden