Enkele bericht bekijken
Oud 26 October 2006, 12:59   #9
QQQ
krrraak
 
QQQ's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 June 2002
Locatie: Mijdrecht
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions
Weinig nieuws, misschien. Boeiend blijft het mijns inziens wel.
dat gaat voor mij moeilijk samen. Als een genre zich jarenlang amper ontwikkelt dan verdwijnt wat mij betreft het hart, de kern, de spirit, of hoe je het ook wil noemen. (Dat geld ook voor het individu denk ik. Als je elke dag precies hetzelfde speelt, verdwijnt na een tijdje dat gevoel. Daarom vind ik improvisatie in muziek ook zo belangrijk. Maargoed, dat is weer een heel ander onderwerp.)

Citaat:
Origineel gepost door Impressions
Leuk geschiedenislesje, maar ik wist al van zijn overlijden. Waarom ik explicitiet SRV noem, is omdat vrijwel elke hedendaagse bluesgitarist door hem is beinvloed! Hij is dan al wel een tijdje dood, maar nog steeds één van de sleutelfiguren die de stijl heeft gemaakt zoals die nu is.

In het filmpje is ook duidelijk de invloed te horen die SRV op de gitarist heeft en ik moet zeggen dat SRV ook degene is die mij (in de zin van bluesgitaar) tot nu toe het meest beinvloed heeft.
ik kan inderdaad horen dat hij velen beïnvloed heeft, in het filmpje is het ook te horen ja (overigens twijfelde ik er niet aan dat je van zijn overlijden wist). Maar dat verandert mijn blik op de hedendaagse blues verder niet echt (als dat je bedoeling was dan, ben ik niet geheel zeker van).


Citaat:
Origineel gepost door Impressions
Edit: Ben je weleens naar bluessessies geweest? Zo ja, heb je weleens meegespeeld?
ik moet zeggen, nee. Ik heb het nooit echt opgezocht vanwege mijn gevoelens tegenover de blues van tegenwoordig. Ik heb wel een aantal keer naar bluesfestivals geweest (oa in Utrecht), maar dat heeft weinig indruk gemaakt. Al kan dat natuurlijk aan de programmering liggen.
__________________
www.eenlangeweg.nl
QQQ is offline   Met citaat antwoorden