Onderwerp: Studentenvereningen
Enkele bericht bekijken
Oud 10 August 2004, 16:13   #6
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Ik zit ook bij een studentenvereniging. Ik vind je vooroordeel redelijk stereotiep, maar niet onwaarschijnlijk. Bij studentenverenigingen staat bier hoog in het vaandel, maar hoeveel je ervan drinkt moet je zelf bepalen. Veel mensen hebben moeite met nee zeggen, en dan giet je het ene biertje na het andere naar binnen op een avond - ik ken mijn grenzen en stop als ik genoeg heb gehad.
Over dat 'tot in het oneindige overhalen' herken ik wel. Dat is eigenlijk heel logisch, want om studenten ergens voor te porren, kun je heel lang aandringen voor ze eindelijk inzien 'dat het leuk is' of 'wordt', al naar gelang voor welke activiteit je hen probeert the charteren.
Dat ze met een gore bierlucht op school komen getuigt van slechte hygiene, en NEE daar schort het echt niet bij iedere student aan. De meesten zijn wel slordig, maar niet vies.
Overigens kom ik na een avondje societeit ook thuis met een gore bierlucht, dat komt gewoon omdat de societeit daarnaar stinkt, en er altijd veel bier op de grond beland. Bovendien is het gewoon een penetrant geurtje.
Bierspelletjes hebben wij ook, maar die spelen we meestal niet op gewone avonden, maar op speciale gelegenheden.
En dat jij zegt dat ze veelal van het MBO komen vind ik HEEL erg raar, ik heb laatst een jongen gesproken die op het MBO in Utrecht zit, die mij vertelde dat voor MBOleerlingen helemaal geen studentenverenigingen zijn...

Ow BW, ik denk dat je de e en de a omdraait: volgens mij bedoel je praesidium en praeses. Die hebben wij ook binnen onze verenigingen, maar het kan ook zijn dat dit de Vlaamse benaming is Aangezien het Latijn is leek dit mij namelijk wat onwaarschijnlijk
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden