Enkele bericht bekijken
Oud 29 July 2002, 19:47   #25
BrOkEnDoLL
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb ok ik weet niet of dit je kan helpen maar...

euh ik heb dit schooljaar tijdens de les psychologie een gemakkelijke therapie geleerd om je eigenwaarde op te peppen, ze gaat als volgt het is een soort recept dat je zelf moet schrijven, als je het vervolgens overleest zou je moete beseffen dat je manier van denken absurd is het word puree recept genoemt ik zal eerst een voorbeeld geven en dan de werkwijze uit leggen............



Recept om nooit aan een vriendje te geraken:
Kom niet in mannelijk gezelschap, jongens vinden je een afstotelijk ding, je bent alles behalve interessant, je zaagt en bent bovendien het lelijkste wezen ooit.Als je iemand leuk vind, wees er zeker van dat hij jou totaal niet moet hebben ( zoals ik al eer zei: je bent een afstotelijk ding!!).Geef nooit een complimentje, zo maak je jezelf volledig belachelijk ( niet dat je nog niet belachelijk genoeg bent hoor!), als hij het van jou hoort neemt hij het toch sarcastis op, je bent namelijk een brutaal mens dat nog nooit blijk gegeven heeft een hart te bezitten (hij zou niets lief van jou verwachten).Laat dus nooit blijken dat je verliefd bent,al de mensen die je kennen ( nee geen vrienden hoor, die heb je niet) zullen je uitlachen en de rest van je leven aanspreken als “ lelijk afstotelijke meisje dat verliefd was op die jongen, die haar heeft afgewezen”.Als een jongen dan toch interesse blijkt te tonen (maar nog eens: hoop er niet op!), wees op je hoede, vertrouw hem niet!!Hij gaat je misbruiken en vervolgens dumpt hij je, misschien is het wel een psychopaat, wie weet?Gewoon niet vertrouwen!!Geen enkele mentale gezonde mens toont ook maar enige interesse in jou!Je bent een hopeloos misluksel dat nooit aan een vriendje zal geraken, leer er mee leven

dus als titel schrijf je "recept om ......(op de stippels je probleem)
en vervolgens gaa je de oorzaken zoeken en doe je zoals hierboven alsof je het tegen een ander zegt, je zegt het op een groffe, kwetsende en bevelende toon en als je het dan overleest zou je moete beseffen dat er niets mis is met jou maar alleen met de manier waarop je denkt,probeer de vernoemde punten in je eigen recept aan te pakken, zorg ervoor dat je zo niet meer denkt!!kweet niet of het helpt maar volgens mijn leerkracht gebruiken sommige deze psychologen ook in hun onderzoeken bij mensen met problemen i.v.m eigenwaarde,tproberen waard zou ik zeggen, hoop dat dit je helpt??
  Met citaat antwoorden