Enkele bericht bekijken
Oud 26 February 2006, 20:12   #46
Igna
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
wat er wel kan ( KAN )
dat er een grotere macht is ( zoals god )
die ons een bepaalde rol oplegt.. en die wij totaal onbewust volgen. dat hij nu al onze dag voor morgen schrijft.
of dingen die we vergeten zijn, uit ons personelijk " dosier " gumd omdat we dit maar beter niet weten voor ons leven na de dood?

er zijn zoveel mogelijke dingen. dat dit achterhalen mss wel het doel is van het totaal bestaan van alles... achter halen waarom?
of is het gewoon zoals de zon.. enkel doen wat je kan.. en wat het alles om ons heen wil dat we kunnen. om te kunnen wat anderen niet kunnen...
er zijn idd enorm veel mogelijkheden, ontelbaar vele mogelijkheden. het gaat gewoon ons menselijke verstand te boven en dat vind ik vreselijk frustrerend.

ik denk wel niet dat (maar dat is maar mijn mening é) er zo iemand als god bestaat of hij is in elk geval dan toch niet zo menselijk. dat is juist ook zo moeilijk, als we zo'n mogelijkheden bedenken mogen we niet meer in menselijke termen denken volgens mij. neem nu bv als er een marsmannetje wordt afgebeeld is dat altijd een groen wezentje met 2 benen, 2 armen en een hoofd met eventueel nog een raar soort oren op. maar als er buitenaards leven is ziet dat er wss helemaal niet zooo menselijk uit. allé ja ik kan het niet zo goed uitleggen maar in elk geval denken we te menselijk, te aards, te veel in de vrom van personen.
  Met citaat antwoorden