Onderwerp: navelpiercing
Enkele bericht bekijken
Oud 5 April 2006, 17:17   #3
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het ergste wat je ermee kunt krijgen is buikvliesontsteking, maar dat gebeurd zoooo zelden. Je moet het idd gewoon goed schoonmaken iedere keer, zelfs als je denkt dat het volledig is hersteld voor het aantal maanden dat de piercingshop heeft vastgesteld.

Wat ik zelf een keer heb meegemaakt is het dubbelklappen van het staafje.
Toen kwam er allemaal vocht boven mijn navel en m'n huid werd helemaal hard. De huisarts zei dat ik mijn piercing moest verwijderen, maar volgens de piercer komt het geregeld voor en die schreef mij waterstofperoxide (laag %) voor en dat hielp na een weekje al het vocht kwam eruit en het was weer hersteld.
Je kunt waterstofperoxide gewoon krijgen bij de apotheek.
Het vocht onder mijn huid deed geen pijn trouwens, er zat alleen wat spanning op.

Dus mocht dit laatst jou gebeuren, gewoon even informeren bij je piercer wat je precies moet doen (ik weet de dosering niet meer namelijk)

Voor kleine irritaties moet je unicura zeep gebruiken, GEEN sterilon (werd mij nadrukkelijk gezegd).

Ik lees trouwens net via google dat er veel mensen zijnn die last hebben van de behandeling met waterstofperoxide. Ik heb er echter geen problemen mee gehad, dus dat zal dan wel weer verschillen per persoon.
  Met citaat antwoorden